فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

افزایش نشاط و شادابی با یک وعده مرغ سوخاری

شاید در ابتدا به نظر برسد که چون مرغ سوخاری نیز جزو فست فودها به شمار می‌آید غذایی چاق کننده است. اما باید بدانید به دلایلی که در طول مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، مرغ سوخاری نیز می‌تواند وعده‌ای رژیمی باشد و به شما برای افزایش نشاط و شادابی و همینطور تناسب اندام کمک کند. مرغ سوخاری وعده‌ای بسیار لذیذ و سالم است که می‌تواند در طعم‌های بسیار مختلفی سرو شود. گوشت مرغ در رژیم‌های کاهش وزن بسیار تاثیرگذار به شمار می رود. پروتئین بسیار بالای گوشت مرغ و کالری پایین آن باعث شده است که در سراسر جهان وعده‌ای مطلوب و محبوب برای ورزش‌ کاران و کسانی که به فکر تناسب اندام خود هستند، باشد. این یکی از مهم‌ ترین خواص گوشت مرغ است. باید بدانید که اگر می‌خواهید فردی سالم باشید باید زندگی سالمی را برای خود بسازید. این یعنی سالم غذا بخورید، روزانه ورزش کنید، کم تحرک نباشید. شما با تغذیه مناسب و ورزش روزانه مناسب خود فرد سالمی خواهید بود که هم از لحاظ بدنی در سلامت است و هم روان سالمی دارد.

حفظ سلامت جسم و روح با تغذیه مناسب

ارزش غذایی گوشت مرغ

همان‌ طور که ذکر شد گوشت مرغ به دلیل پروتئین بالای آن بسیار محبوب است. پروتئین نقش بسیار مهمی را در رژیم‌ های غذایی و تناسب اندام ایفا می‌کند. اصولا ورزش‌ کاران از مرغ به عنوان منبع پروتئین استفاده می‌کنند. مرغ علاوه بر پروتئین سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها نیز غنی است. موادی مانند نیاسین، سلنیوم، انواع ویتامین‌ها، فسفر، آهن و کلسیم در گوشت مرغ به وفور یافت می‌شود.

نیاسین

نیاسین نوعی از ویتامین B3 است. این ماده در بدن باعث تقویت پوست می‌شود. برای دستگاه گوارش لازم است. به سیستم عصبی بدن کمک می‌کند و باعث جلوگیری از بیماری آلزایمر می‌شود.

سلنیوم

تیروئید را نرمال می‌کند و در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش بسیاری دارد. از بروز انواع سرطان ها نیز جلوگیری می‌کند.

فسفر

فسفر به ترمیم سلول‌ها کمک می‌کند. در بافت استخوان و دندان نیز نقش موثری دارد.

آهن

یکی از عناصر بسیار ضروری در بدن آهن است. این ماده هموگلوبین خون را تولید می‌کند. در گلبول‌های قرمز اکسیژن را انتقال می‌دهد. آهن سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کند.

کلسیم

کلسیم مهم‌ترین عنصری است که برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است. کلسیم در استخوان‌ها و دندان‌های ما ذخیره می‌شود و دائم در حال بازسازی آن‌ها است. علاوه بر این نقش مهمی در تنظیم ضربان قلب ایفا می‌کند. به خواب راحت شما کمک می‌کند. جالب است بدانید که مصرف مداوم کلسیم نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

ارزش غذایی گوشت مرغ

جلوگیری از بیماری‌های جسمی و روحی با مرغ

گوشت مرغ خواص فراوانی دارد علاوه بر این‌ که از بروز بیماری‌های جسمانی جلوگیری می‌کند، می‌تواند شما را به آرامش روانی نیز برساند. گوشت مرغ حاوی تریپتوفان است که باعث ایجاد آرامش در انسان می‌شود. همچنین وقتی از گوشت مرغ مصرف می‌کنید میزان سروتونین بدن بالا می‌رود، راحت‌ تر می‌خوابید و اضطراب تان از بین می‌رود. خوردن گوشت مرغ می‌تواند از بیماری‌هایی جلوگیری کند که اکنون به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جلوگیری از سرطان

متاسفانه مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان روده را بالا می‌برد. با استفاده از گوشت مرغ می‌توانید خطر ابتلا به سرطان‌ها را کاهش دهید. نیاسین موجود در گوشت مرغ برای مبارزه با سرطان و البته بیماری‌های ژنتیکی بسیار مفید است.

کاهش کلسترول

بر خلاف گوشت قرمز که سرشار از چربی‌ های مضر است و کلسترول خون را بالا می‌برد، گوشت مرغ حاوی کلسترول بسیار کمی است. پس حتی بیماران قلبی نیز می‌توانند به راحتی از گوشت مرغ استفاده کنند. مصرف به اندازه گوشت مرغ کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

پوست سالم

جالب است بدانید که ریبوفلاوین موجود در گوشت مرغ باعث رفع خشکی پوست و خشکی لب‌ها می‌شود. جگر مرغ نیز منبعی غنی از این ماده است.

 سلامت استخوان‌ها

ویتامین D موجود در گوشت مرغ و البته کلسیم موجود در آن در سلامت استخوان نقش به سزایی را ایفا می‌کنند. به همین دلیل است که به افراد مسن گوشت مرغ را پیشنهاد می‌کنند تا بتوانند کمی از پوکی استخوان جلوگیری کنند. البته باید بدانید که پروتئین سرشار در گوشت مرغ از تحلیل رفتن استخوان پیشگیری می‌کند. پتاسیم و سدیم هم در سلامت استخوان موثر هستند.

حفظ تناسب اندام

برای داشتن بدنی سالم علاوه بر ورزش کردن باید تغذیه‌ ای سالم داشته باشیم. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید باید بدانید که مهم‌ترین مرحله آن است که وعده‌های غذایی مفید و سالم بخورید. یعنی باید بدانید که کدام مواد غذایی برای بدن شما مفید و کدام برای بدن شما مضر هستند. تقریبا در تمام رژیم‌ های غذایی سراسر دنیا از گوشت مرغ به عنوان وعده اصلی استفاده می‌شود. برای رسیدن به وزن ایده‌آل و تناسب اندام نیاز به فاکتورهای مهمی است. بدون شک مهم‌ ترین فاکتور، تغذیه مناسب است. فاکتور بعدی ورزش کردن است. نباید از فعالیت‌های ورزشی غافل شوید. ورزش و نرمش روزانه به سلامتی جسم و البته سلامتی روح و روان شما کمک می‌کند. شما با بدنی سالم و روانی سالم، فردی سالم را از نو می‌سازید. ورزش پتانسیل درونی شما را تخلیه می‌کند. پس از آن شما از شادی درونی خود احساس آرامش می‌کنید.

سلامتی با مرغ سوخاری چاکوچ

بر خلاف سایر فست فودها، مرغ سوخاری چاکوچ غذایی چاق کننده نیست و حتی مانعی برای رژیم شما هم به شمار نمی‌رود. گوشت‌ قرمز سرشار از چربی‌ های مضر است. غذاهای پخته شده با سوسیس و کالباس سالم نیستند و تقریبا اکثر غذاهای فست فودی به جز مرغ سوخاری جزو دسته غذاهای چاق کننده محسوب می‌شوند. در تمامی شعب چاکوچ مرغ‌های سوخاری با فن‌آوری نوین در روغن‌های سالم طبخ می‌شوند. مرغ سوخاری با برنج و یا با نان سرو نمی‌شود و شما تنها با خوردن دو تکه از آن سیر می‌شوید. این یعنی شما وعده‌ای بسیار سالم می‌خورید و علاوه بر آن به تناسب اندام خود نیز کمک می‌کنید. مرغ سوخاری یکی از محبوب‌ ترین فست فودها در سراسر دنیا است. با خوردن این غذا به سلامتی خود کمک کنید. سلامتی شما برای مجموعه چاکوچ بسیار مهم است. لطفا ورزش کنید، غذای سالم بخورید. چاکوچ ضامن سلامتی شما است.

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر