فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

تاریخچه KFC و سوخاری در ایران

وقتی از غذاهای سوخاری صحبت می کنیم اولین غذایی که به ذهنمان می رسد مرغ سوخاری و مرغ سوخاری کنتاکی است که طرفداران بی شماری در گوشه و کنار دنیا و در ایران خودمان دارد و محال است که از سوخاری حرف بزنیم اما حرف سوخاری های معروف کی اف سی به میان نیاید ،عبارت مرغ سوخاری اولین بار در دهه ۱۸۳۰ در آمریکا ثبت شد و بعد از آن در کتابهای آشپزی آمریکایی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ رواج پیدا کرد

کی اف سی مبدا اولین سوخاری های دنیا

کی‌اف‌سی مخفف کلمه (Kentucky Fried Chicken) به معنای مرغ سوخاری کنتاکی است کی‌اف‌سی رستورانی آمریکایی است که به صورت زنجیره‌ای در سراسر دنیا فعالیت می‌کند و به مرغ‌های سوخاری‌اش معروف است. کی‌اف‌سی از نظر میزان درامد در رتبه دوم بعد از مک دونالد در دنیا قرار دارد و در ۱۲۳ کشور فعالیت می کند
. موسس این رستوران شخصی به اسم کلنل هارلند دیوید ساندرز بود که در چهل‌سالگی یک رستوران سرراهی در پمپ‌بنزین تاسیس کرد و بعدها با دستور مرغ کنتاکی مشهور شد. غذای اصلی در منوی کی‌اف‌سی تکه‌های مرغ سوخاری است که با ترکیبی از ۱۱ ادویه طعم‌دار شده است و البته این ترکیب یک راز تجاری است.

کی اف سی مرغ کنتاکی

زندگی نامه ی کلنل هارلند بنیان گذار کی اف سی

ادم هایی که سختی هارا به جان می خرند و زیر بار فشار ها کمر خم نمیکنند لایق ستایشند و زندگی آنها الهام بخش ، کلنل هارلند یکی از این آدم هاست که زندگیش سرشار از پندست برای کسانی که می خواهند با سرمایه های کوچک کارهای بزرگ انجام دهند .
کلنل ساندرز از نظر هوش جزو افرد با ضریب هوشی معمولی و ثروتی ناچیز بود . اما در عوض دارای پشتکار بسیار بود و این چیزی بود که او را از دیگران متمایز میکرد.
او در 9سپتامبر ۱۸۹۰ به دنیا آمد. تنها شش سال داشت که پدرش فوت کرد و مجبور شد به همراه مادرش مشغول به کار شود. در نهایت این ساندرز بود که می‌بایست بار مشکلات را به دوش میکشید.
در زندگینامه کلنل ساندرز می‌خوانیم که او ده ساله بود که اولین شغل خودش را با حقوق ماهیانه ۲ دلار در یکی از مزرعه‌های نزدیک خانه‌شان شروع کرد. پانزده سالش بود که راننده تراموا شد و در شانزده سالگی سرباز بود .
بعد از شانزده سالگی در شغل‌هایی مثل : آتش نشانی راه آهن، مسئول فروش بیمه، کارگر کشتی‌های کوچک بخاری، فروشنده لاستیک و کارگر پمپ بنزین کار میکرد . در سن ۴۰ سالگی ساندرز برای مشتریان یک پمپ بنزین و فروشگاه میان راهی در کوربین در ایالت کنتاکی خوراک مرغ درست می‌کرد.

کم کم او توانست نحوه پخت مرغ خودش را که دارای 11 ادویه مخصوص و متفاوت بود را به صورت حرفه ای دنبال کند . ساندرز از زمان کودکی به آشپزی علاقه داشت و در این زمینه استعداد خوبی نیز داشت . کنجکاوی کودکانه آن دوران، هنوز هم در کار او به جای مانده بود به طوری که همیشه در حال امتحان ادویه ها و طعم های مختلف برای کارش بود .
محبوبیت و شهرت این مرد انقدر زیاد شده بود که در سال ۱۹۳۵ رابی لافون، فرماندار ایالت، نشان افتخاری (کلنل کنتاکی) را به ساندرز داد . او از ان زمان به بعد خودش را با نام (کلنل) معرفی میکرد .
او که به کیفیت بالا و امتیاز مرغ سرخ کرده خود افتخار میکرد و به ان ایمان داشت ، در سال ۱۹۵۲ شروع به انجام بازاریابی برای غذای خود کرد. ساندرز در ۶۵ سالگی با ماشین خود به سراسر کشور سفر کرد و به بسیاری از رستوران‌ها سر می‌زد و برای رییس و کارمندان رستوران‌ها مرغ خود را درست می‌کرد ،اگر کلنل نشانه‌ای از رضایت در آن‌ها می‌دید، پیشنهاد همکاری میداد . اینگونه کلنل به موفقیت دست پیدا کرد و زندگینامه کلنل ساندرز به طور متفاوتی رقم خورد.
او ابتدا پیشنهاد ۵ سنت را برای هر مرغ پخته شده داده بود. گفته شده است که کلنل ساندرز هزاران هزار بار دست رد به سینه اش میخورد ، اما او هرگز تسلیم نشد و در اخر صد و یکمین بار توانست کسب کار خودش را اغاز کند.
او به این کار ادامه داد و توانست تعداد رستوران‌هایی که پیشنهاد محصول او را پذیرفتند افزایش دهد . خیلی طول نکشید که مرغ سوخاری کنتاکی اقای ساندرز تبدیل شد به یکی از محبوب ترین غذاهای فوری جهان.

اولین شعبه کی اف سی

موانعی بر سر راه پیشرفت کلنل ساندرز و درس هایی که میتوان از این مرد گرفت

کلنل ساندرز درست زمانی که در حال بستن قرداد با چند رستوران محلی و امضای قرار داد با دوست رستوران دارش پیت هرمن بود و همه چیز داشت به خوبی پیش میرفت دچار یک اتفاق غیر منتظره شد اتفاقی که ممکن بود او را به راحتی از پا دربیاورد ،عبور یک بزرگراه بین ایالتی از محل املاک ساندرز او را مجبور کرد که رستوران خود را بفروشد که این کار باعث شد او ضرر زیان زیاد و غیر قابل جبرانی ببیند او فقط یک مستمری باز نشستگی داشت که مبلغ ۱۰۵ دلار بود بنابراین اون بی خیال استراحت دوران بازنشستگیش شد و تلاشش را از سر گرفت تنها داریی که برای او باقی مانده بود دستور العمل مرغ سوخاری بود . اون یک زود پز ،ارد و مخلوطی از ادویه جات و گیاهان مخصوص سوخاریش رو برداشت و به دل جاده زد در راه به هر رستورانی که برخورد میکرد پیشنهاد میداد طعم و مزه ی مرغ سوخاری اون رو بچشند و اگر انها خوششان می آمد با او قرارداد میبست و توانست هر انچه از دست داده بود را پس بگیرد و چندین برابرشان کند.

از او بیاموزیم:
که امیدمان را هیچگاه از دست ندهیم .
تلاش کنیم برای هر انچه در ذهن ماست بدون انکه محدودیت ها را در نظر بگیریم .
برخیزیم بعد از هر زمین خوردنی.
تمرکزمان را بگذاریم روی داشتهایمان .
وانعطاف پذیر باشیم در برابر سختیها و مشکلات روبرویمان.

مرغ سوخاری کنتاکی

کی اف سی و سوخاری در ایران

اولین رستوران مرغ سوخاری در سال 1352 در خیابان تخت جمشید کنار سینما عصر جدید شروع به کار کرد و کم کم اوازه طعم دوست داشتنی آن در دیگر نقاط تهران و شهر های دیگر ایران پیچید به طوری که در حال حاضر شما میتونید همه جای ایران مرغ کنتاکی و مرغ سوخاری بخورید .
درمورد نمایندگی رستوران کی اف سی در ایران هم باید گفت که هنوز نمایندگی رسمی در کشورمان ندارد و آقای شفیعی صابر بازرس ارشد شرکت کی اف سی تایید کردن که این شرکت در ایران هیچ نمایندگی ندارد .
اما هیچ جای نگرانی برای دوستاران مرغ سوخاری و مرغ کنتاکی نیست چون شما میتونید این غذاهای خوشمزه رو در شعب  چاکوچ در سراسر کشور تجربه کنید و از طعم های فوق العاده محصولات چاکوچ لذت ببرید.

غذاهای سوخاری خوش عطر و طعمی که رو دست سوخاری های امریکا در امده و تیم قوی چاکوچ با شعار ما بهترینیم توانسته غذاهای خودش را با ضاعقه ایرانی وقف بدهد و طعمع های بی نظیری ایرانی پسند را به مشتریی هایش ارئه دهد.

برند چاکوچ که توسط دانیال زرگان (ملقب به مسترچیکن) و بابک بختیاری (موسس آیس پک) راه اندازی شد، در کمتر از یک سال 40 شعبه در ایران و 4 شعبه در ترکیه واگذار کرد و در حال توسعه و افزایش شعب جدید هست. شما هم می توانید نماینده چاکوچ در شهر خود باشید. جهت اطلاع از شرایط اخذ نمایندگی چاکوچ در ایران اینجا کلیک کنید. اخذ نمایندگی چاکوچ در ترکیه نیز وجود دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه یا کشورهای دیگر را دارید، می توانید با نمایندگی چاکوچ کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

3.4/5 - (7 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر