فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

ویژگی‌های مهم غذای خوب و سالم

بدن ما برای عملکردی طبیعی نیاز به غذا دارد. هر کدام از سلول‌های بدن انسان وظیفه خاصی را بر عهده دارند. برای حفظ سلامت و شادابی اعضای بدن همه این سلول‌ها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند. غذای سالم و مقوی اطمینانی نسبی به ما می‌دهد که بدن ما در سلامت به سر می‌برد. وقتی بدنی سالم داشته باشیم یعنی قطعا در مقابل انواع بیماری‌ها ایمن هستیم.

ویژگی‌های مهم غذای خوب و سالم

مواد مغذی

واژه مغذی را بارها و بارها شنیده‌ایم و معنای آن را می‌دانیم. به موادی که دارای پروتئین، چربی، کربوهیدرات، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب هستند مواد مغذی می‌گویند. قطعا باید به بدن ما مواد مغذی برسد تا بتواند سلامت خود را حفظ کند.

حفظ سلامت در رژیم غذایی

متخصصان تغذیه چند عامل را به عنوان الگویی مناسب در رژیم غذایی سالم ذکر می‌کنند و استفاده از آن را در رژیم های غذایی هر فردی ضروری و الزامی قلمداد می کنند. 

آب

تا می‌توانید آب بنوشید. نوشیدن این مایه حیات بی ضرر است خواص بی‌شماری دارد. هر کدام از سلول‌های بدن ما برای انجام دادن کارهایشان به آب نیاز دارند. نوشیدن روزی هشت لیوان آب برای یک فرد بالغ ضروری است. نوشیدن آب از ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید از این مایع فاقد کالری و چربی به میزان لازم استفاده کنید زیرا می‌دانیم که آب گرسنگی را هم برطرف می‌کند. با نوشیدن آب می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید و قند کمتری را جذب بدن کنید.

سبزیجات و میوه‌ها

باید سبزیجات را به عنوان پیش‌غذا مصرف کنید. سبزیجات نقش مهمی را در بشقاب غذایی و در نهایت سلامت بدن ایفا می‌کند. همچنین تاثیر مفیدی بر کنترل قند خون دارند. خوردن سالاد را در بشقاب غذای خود فراموش نکنید. خوردن سالاد در کنار غذای اصلی به کنترل اشتها کمک می‌کند و گزینه بسیار سالمی است.

میوه‌ها سرشار از انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان، فیبر و آب هستند و خطر ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی را کاهش می‌دهند.

غذاهای رژیمی

می‌دانیم که غذاهای رژیمی فاقد چربی هستند. برای اینکه فقدان چربی غذا را جبران کنند، از انواع افزودنی‌ها و حتی شکر استفاده می‌کنند که این مواد میزان کالری بیشتری نسبت به غذاهای پر چرب دارند. پس نباید فریب این نوع غذاها را خورد.

غذای خوب و سالم روغن‌ها

می‌دانید که انواع مختلفی از روغن‌ها در بازار وجود دارند. روغن آفتابگردان، روغن سویا و روغن کنجد مصرف زیاد روغن باعث بروز سرطان، بیماری‌های قلبی و افزایش وزن می‌شود. برای حفظ سلامتی بدن باید از روغن‌های طبیعی استفاده کرد. روغن زیتون بهترین گزینه است.

غذای خوب و سالم روغن‌ها

قهوه

یکی از نوشیدنی‌هایی که بسیار سالم است و منبع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود. سعی کنید از قهوه‌های بدون شکر و تلخ استفاده کنید. می‌توان از کمی شیر برای مزه‌ دار شدن این نوشیدنی استفاده کرد. از فواید قهوه می‌توان به بالا بردن سوخت‌ وساز بدن، پایین آوردن خطر ابتلا به دیابت نوع دو، جلوگیری از آلزایمر، جلوگیری از پارکینسون، بهبود کبد، افسردگی، بالا بردن افزایش عمر و بالا بردن انرژی اشاره کرد.

ورزش

می‌دانیم که علاوه بر رژیم غذایی مناسب ورزش کردن و تحرک داشتن برای سلامتی ضروری است. افرادی که ورزش می‌کنند دچار افسردگی نمی‌شوند، خلق‌ وخوی بهتری نسبت به سایرین دارند و می‌توانند اضطراب خود را کنترل کنند. ورزش برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار تاثیر گذار است و به کیفیت خواب شما نیز کمک می‌کند.

غذای خوب و سالم

غذای سالم در زندگی ما بسیار موثر است و می‌تواند به روند سلامت بدن ما کمک کند. باید تلاش کنیم که برنامه غذایی متنوعی را برای خود تدارک ببینیم.

غذای خوب و سالم

تعادل در تغذیه

بهترین حالت غذا خوردن این است که متناسب با فصول و ساعات روز پیش برویم. باید سعی کنیم که هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی را حذف نکنیم و تمام وعده‌های غذایی را در زمان مناسب همان وعده مصرف کنیم زیرا جابه‌جایی زمان مصرف آن‌ها برای بدن بسیار مضر است. برخی افراد با گرفتن رژیم‌های افراطی یک یا دو وعده از غذای روزانه خود را حذف می‌کنند. این افراد به کاهش وزن دست نمی‌یابند و حتی ممکن است دچار افزایش وزن نیز شوند.

نه به مکمل

در ایده‌آل‌ ترین حالت ممکن باید تمام مواد مغذی که شامل پروتئین‌ها، کربوهیدرات، چربی‌های مفید، مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند از طریق خود مواد غذایی به بدن ما برسند. امروزه مکمل‌ ها به راحتی در دسترس هستند و در همه‌جا عرضه می‌شوند اما باید به خوبی بدانیم که مصرف بیش از حد مکمل‌ ها بسیار خطرناک است. پس باید برنامه غذایی خود را طوری بچینیم که تمام مواد مورد نیاز بدن خود را از طریق وعده‌های غذایی دریافت کنیم. البته اگر پزشک شما مصرف برخی از مکمل های غذایی را در برنامه غذایی شما گنجاند، بهتر است آنها را مصرف کنید.

گیاه و گوشت

یکی از مهم‌ترین وحتی جذاب‌ ترین نوع تغذیه گوشت‌‌خواری به همراه گیاه‌خواری معرفی می شود. در جامعه شاهد گیاه‌خواران مطلق و حتی گوشت‌خواران مطلق هستیم. اما بدن انسان هم به گوشت احتیاج دارد و هم به گیاه نیاز دارد پس بهترین شیوه تغذیه این است که گوشت را به همراه گیاه مصرف کنید. به همین دلیل است که در مجموعه چاکوچ می‌توانید همراه مرغ‌ های سوخاری بسیار متنوع و خوشمزه، بشقاب غذایی خود را با دورچین‌های گیاهی لذیذ مانند سیب‌زمینی سرخ کرده، پیاز سوخاری و سالاد میل کنید.

پوست و مو

غذای سالم آنقدر بر بدن تاثیر دارد که حتی مواد مغذی مورد نیاز پوست و مو را نیز تامین می‌کند. برای داشتن پوستی صاف و شفاف و برای رشد موهایتان به تغذیه‌ای سالم احتیاج دارید.

چاکوچ ضامن سلامتی شما

مجموعه چاکوچ با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، تازه و سالم در تلاش است تا سالم‌ترین، خوشمزه‌ ترین و با کیفیت‌ ترین وعده‌های غذایی را برای شما تهیه کند. ما در پخت مرغ سوخاری چاکوچ تلاش می‌کنیم تا در وهله اول ضامن سلامتی شما باشیم و با تنوع غذایی بسیار و مواد اولیه عالی مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین کنیم. تغذیه سالم علاوه بر شادابی جسم شما باعث تقویت و شادابی روح شما نیز می‌شود

مجموعه چاکوچ کوشیده است تا در همه حال بهترین غذاها با بهترین کیفیت پخت را در اختیار شما بگذارد تا بتوانید به راحتی از خوردن انواع مرغ سوخاری در این مجموعه زنجیره ای لذت ببرید. 

 

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر