فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و انواع سس‌ها سرو می‌شود. همچنین این غذا در بین انواع غذاهای مرغی نیز پرطرف‌دار هست. اگر شما هم می‌خواهید یک غذای فست‌فودی و لذیذ بخورید و درعین‌حال می‌خواهید غذای سالم‌تری باشد بهترین گزینه مرغ سوخاری است. سوخاری چاکوچ توانسته است به‌عنوان اولین برند در ایران، مرغ سوخاری کامل و با کیفیت و خوش طعم را به مشتریان خود ارائه کند. همچنین چاکوچ پکیج‌های مختلفی دارد که می‌توانید بسته به ذائقه و سلیقه‌تان انتخاب و سفارش دهید.
اگر شما نیز در شهر تاریخی یزد ساکنید و یا قصد مسافرت به این شهر دارید، و به دنبال یک فست‌فود معتبر برای خوردن مرغ سوخاری هستید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با همراه ما باشید.

مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری یزد کجاست؟

مرغ سوخازی یزد یکی از بهترین گزینه ها برای یک وعده غذای خشمزه و لذیذ در عین حال بصرفه، برای شما است که در شهر یزد ساکن هستید یا به این شهر زیبا و تاریخی سفر کرده اید.

برای جستجوی بهترین مرغ سوخاری یزد به صفحه شعب مرغ سوخاری مراجعه کنید و در آنجا می توانید آدرس و شماره تماس شعبه چاکوچ را پیداکنید و به آنجا مراجعه کنید یا سفارش دهید تا برایتان ارسال شود.

چاکوچ یزد بهترین و باکیفیت ترین برند مرغ سوخاری در این استان است و خاطرات خوش شما از این سفر را بیشتر می کند.

 

غذاهای محلی یزد

از مرغ سوخاری تا غذاهای محلی یزد

شهر یزد غیر از مرغ سوخاری که غذایی جدید و مدرن محسوب می شود، غذاهای محلی خوش مزه و خوش طعمی نیز دارد. از غذاهای محلی و مشهور شهر یزد می‌توان به آش شولی، قیمه نخود، خورش به آلو، انواع کوفته‌ها، دلمه سیرابی (کله گیپا) و… اشاره کرد. البته اکثر گردشگران قطاب و لوز و پشمک شهر یزد را جزو غذاهای محلی می‌دانند. آنها را به‌عنوان سوغاتی برای عزیزان خود می‌خرند. اگر به این شهر سفر کردید توصیه می‌کنم علاوه بر امتحان کردن قطاب و… حتماً نان لَتیر، نان سوروک و مشتوک را نیز امتحان کنید چراکه با چشیدن غذاهای محلی تجربه‌های بیشتری درباره فرهنگ مقصد به دست می‌آورید و خاطره‌های خوش‌طعمی را برای خود رقم می‌زنید.

ترکیبات غذای محلی و سنتی یزد

• خورش به آلو
این غذا طعم ملسی دارد و بیشتر ساکنان شهر یزد این غذا را در فصل پاییز می‌پزند.
• فسنجان یزدی
فسنجان یکی دیگر از غذاهای سنتی یزد است که از خواص آن می‌توان به تقویت‌ بدن، مناسب برای افسردگی و سردرد، سودازدای بسیار قوی، سرشار از ویتامین‌های A و B و C و تقویت حافظه و اعصاب اشاره کرد. از تفاوت این فسنجان می توان به استفاده کردن از برگه زرد الو و هل اشاره کرد.
• قیمه نخود یزدی
مثل خورشت قیمه پخته می‌شود فقط به‌جای لپه، از نخود در آن استفاده می‌شود و برای این غذا رب گوجه‌فرنگی استفاده نمی‌کنند و طعمی مانند آبگوشت دارد.
• آش شولی
این اش از اصلی‌ترین اش های این شهر است که در اکثر رستوران‌ها نیز به فروش می‌رسد و خود شهروندان این شهر، اش شولی را حتماً در شب یلدا می‌پزند. این اش دو نوع تابستانه و زمستانه دارد که از ماش و شلغم (نوع زمستانه) یا عدس و چغندر (نوع تابستانه)، می پزنند.

تاریخچه شهر یزد

شهر یزد مرکز استان یزد بوده و یکی از شهرهای بزرگ تاریخی هست و همچنین شهری زیبا که در دل کویر قرار دارد. همچنین از لحاظ تاریخی بودن در سال 1396 به ثبت جهانی رسیده ازاین‌رو هرسال گردشگران و توریست‌های خارجی زیادی به این شهر می ایند. بافت تاریخی این شهر در سال 1384 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و تاکنون در بین شهرهای تاریخی ایران در رتبه اول قرار دارد. این شهر از لحاظ جغرافیایی بین کوه‌های شیرکوه و خرانق قرار گرفته که یک منطقه گرم و خشک هست و با استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس همسایه است. بارش اندک همراه با تبخیر شدید، دور بودن از دریا، نزدیکی با کویر خشک و پهناور نمک، رطوبت نسبی کم همراه با گرمای بسیار، از عواملی هستند که یزد را به گونه یکی از خشک‌ترین مناطق ایران درآورده است.
یزد به معنای پاک و سپند بوده ازاین‌رو این شهر سرزمین مقدس و شهر خدا در بعضی منابع شناخته شده است. مردم یزد به زبان فارسی رایج با لهجه یزدی سخن می‌گویند.

صنایع دستی یزد

آداب و فرهنگ شهر یزد

اگر بخواهیم در مورد فرهنگ شهر یزد سخن بگوییم می‌توان گفت آداب و فرهنگ این شهر از آداب و فرهنگ دوران باستان ریشه گرفته است. شهر یزد ادوار کهن مختلفی را در خود جای‌داده است ازاین‌رو آداب و فرهنگ مردم یزد بسیار خاص و مجزا است. در حالت کلی می‌توان گفت شهر یزد، فرهنگی باستانی دارد. فرهنگ این شهر نیز قدمت تاریخی دارد با وجود یادگاری‌هایی مانند مساجد و امامزاده‌ها و نشانه‌هایی از مهر و آناهیتا و هخامنشی و دژهای بزرگ و….
بخش بزرگی از آداب و فرهنگ این شهر متعلق به صنایع‌دستی است و این هنر دستی در بین مردم این شهر قدمت طولانی دارد که حتی امروزه نیز بانوان و اقایان در این زمینه به فعالیت می‌پردازند و محصولات زیبا تولید می‌کنند که در فروشگاه‌ها و نمایشگاه به فروش می‌رسانند و گردشگران اصولاً از این صنایع‌دستی به‌عنوان سوغاتی خرید می‌کنند این صنایع‌دستی شامل قالی، قالیچه، گلیم، کرباس، لنگ، قناویز، اجرامی، چادرشب، مخمل، زری، کیسه حمام و زیلو
اگر بخواهیم از تفاوت آداب و فرهنگ شهر یزد صحبت کنیم قسمتی از تفاوت به مراسم عقد کنون برمی‌گردد که آنها در سفره عقد علاوه بر وسایل رایج گردو، نان، روغن، عسل، نبات، نقل، دارچین، فلفل سیاه، فندق و بادام نیز قرار می‌دهند.

شهر تاریخی یزد

مکان‌های تاریخی شهر یزد
شهر یزد به دلیل بافت تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی هست. جاهای دیدنی یزد آن‌قدر متنوع و زیبا هستند که با هر سلیقه‌ای مکان گردشگری دارد. از مکان‌های تاریخی یزد می‌توان به آتشکده ورهرام، ساباط های یزد، برج خاموشان، مسجد جامع فهرج، زندان اسکندر و… اشاره کرد.
باغ دولت‌آباد یزد جزو مکان‌های تاریخی شهر یزد هست که به‌عنوان یکی از ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که در وسعتی در حدود ۶/۴ هکتار احداث شده است وجود بادگیر مرتفع در این باغ، باغ دولت‌آباد را از سایر باغ‌های ایرانی مجزا ساخته است همچنین داخل این باغ چند عمارت نیز وجود دارد: عمارت سردر، عمارت طنبی، عمارت هشتی و….

 

مرغ سوخاری کامل چاکوچ
بنابراین
اگر در شهر یزد ساکن هستید یا به این شهر تاریخی سفر کردید و می‌خواهید لذیذترین و باکیفیت‌ترین مرغ سوخاری یزد را بخورید حتماً توصیه می‌شود یکبار از چاکوچ سفارش دهید چراکه تاکنون اکثر مشتریان با یکبار مزه کردن مرغ سوخاری چاکوچ تبدیل به مشتری دائمی شدند. شعبه چاکوچ یزد در صفائیه، خیابان منتظر فرج، جنب شیرینی گل یاس قرار دارد که محل پذیرایی نیز دارد. امکان سفارش تلفنی و ارسال نیز وجود دارد که می توانید با شماه 03538273001 تماس حاصل فرمائید. همچنین مرغ سوخاری چاکوچ دارای پکیج‌های مختلفی با اندازه‌های مختلفی می‌باشد که می‌توانید بسته به سلیقه خودتان انتخاب و سفارش دهید.

چاکوچ برند مشترک مسترچیکن و بابک بختیاری است که در سراسر ایران و جهان شعبه دارد و درحال گسترش روز افزون به دلیل کیفت، نوآوری و تنوع در محصول است.

اینستاگرام چاکوچ یزد: chukouch.yazd@

3.7/5 - (4 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری کنتاکی در تبریز
بازار تبریز

مرغ سوخاری تبریز جزو غذاهای پرطرف‌دار در شهر تبریز بوده که بعضی از افراد فقط طرف‌دار مرغ سوخاری رستوران‌ها هستند بیشتر