فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

اکبرجوجه یا مرغ سوخاری کدامیک بهتر است؟

برای کسانی که مرغ را دوست دارند، انتخاب بین اکبرجوجه و یا مرغ سوخاری سخت و چالش برانگیز است. این غذاها از مرغ درست شده و صرفا چاشنی ها و مواد افزودنی آنها با هم متفاوت بوده و بستگی به سلیقه و ذائقه افراد دارد. در ادامه چگونگی تهیه این غذاها و چاشنی های مورد استفاده در این دو غذا را شرح می دهیم.

اکبرجوجه یا مرغ سوخاری کدامیک بهتر است؟

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری در بسیاری از مواقع غذای مورد علاقه خانواده ها است. این غذا یک دستورالعمل ساده و سنتی دارد. اگر مایل باشید، چاشنی ­های بیشتری را به سلیقه خود می توانید همراه این غذا میل کنید. در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ ها را هم بزنید. در کاسه ای دیگر نمک، فلفل، پودر سیر و پاپریکا را با هم مخلوط کنید تا مرغ مزه دار درست شود. آرد را به کاسه سوم اضافه کنید. مرغ را به این ترتیب آماده کنید که ابتدا هر تکه مرغ را به سلیقه خود با نمک چاشنی مزه دار کنید. سپس هر تکه را در تخم مرغ آغشته کنید و بعد داخل آرد قرار دهید تا خوب پوشش داده شود. یک تابه بزرگ یا سرخ کن را تا نیمه پر از روغن کنید و حرارت دهید. تکه های مرغ را داخل آن بریزید و سرخ کنید تا تیره و ترد شود. پختن ران ها و پاها – حدود 15 دقیقه – بیشتر از سینه و بال ها طول می کشد؛ تقریبا حدود 10 دقیقه طول می کشد. از روی حرارت بردارید، بگذارید 5 دقیقه بماند تا خنک شود و از خوردن آن لذت ببرید.

ارزش غذایی مرغ سوخاری

543 کالری، 33 گرم چربی (7 گرم چربی اشباع شده)، 137 میلی گرم کلسترول، 798 میلی گرم سدیم، 17 گرم کربوهیدرات (0 قند، 1 گرم فیبر) و حاوی 41 گرم پروتئین است.مرغ سوخاری با گوشت آبدار و خوش طعم و یک پوسته فوق العاده ترد، یک غذای خوشمزه است که برای یک شام عالی، گزینه فوق‌العاده برای یک پیک نیک، و در ماه‌های گرم تابستان در فضای باز هماهنگ می‌شود. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، خوردن مرغ سوخاری را به شما پیشنهاد می­کنیم.

ارزش غذایی مرغ سوخاری

نحوه سرو مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یک نوع فینگر فود است، یعنی می توان آن را با دست میل کند و نیازی به چنگال و چاقو ندارید. برخی از تکه های مرغ سوخاری، مانند ران مرغ، دسته های طبیعی دارند که به راحتی با یک دست می توانید آن ها را نگه دارید. برای تکه‌های بزرگتر، مانند سینه، از دو دست برای گرفتن هر دو انتهای قطعه استفاده کنید. برای سرو بهتر مرغ و جلوگیری از چرب شدن بیش از حد دست‌هایتان، یک دستمال را به دور انتهای مرغ، مانند نوک بال یا بالای ران، بپیچید.

اکبرجوجه

اکبر جوجه از غذاهای سنتی ایرانی مازندران (شهرستان گلوگاه) است که برای مردم سراسر کشور جزو غذاهای محبوب و پرطرفدار محسوب می­شود. محال است به شمال کشور سفر کرده باشید و نام اکبرجوجه به چشم­تان نخورده باشد. در تاریخچه این رستوران ذکر شده، که در سال 1323 آقای اکبر خان کلبادی در قهوه خانه اش دستورالعمل خاصی از پخت جوجه مرغ را برای رانندگان و مسافران سرو کرد؛ که مورد استقبال همگان قرار گرفت شعب متعددی از رستوران های زنجیره ایی را اکبر جوجه را در ساری و مازندران افتتاح کرد.

اکبرجوجه

درباره شهر گلوگاه

گلوگاه در زبان فارسی به معنای مکان پر رفت‌ وآمد است. و معنی دوم گلوگاه، به معنای جایگاه گلاب است. گلوگاه جزو شهرستان هاي استان مازندران است كه از شمال به گرگان، از شرق به گلستان از جنوب به هزار جريب، و از مغرب به به­شهر متصل است. گلوگاه به گرگان مرکز استان گلستان نسبت به شهرستان ساری(مرکز مازندران) نزدیک تر است.خرابه ها و سکه ها که از این شهرستان به دست آمده، قدمت این محل را به 1254 سال قبل می رساند. طلاكاري، سفال و سراميك و فرش بافي جزو صنايع دستي گلوگاه هستند. دریا در فاصله ۵کیلومتری این شهر قرار دارد. توسکا چشمه، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است؛ آب زلال، گوار و وجود درختان زيباي توسكا علت نام گرفتن اين منطقه است؛ در طول روزهای بهار و تابستان اين منطقه ديدني كه به دليل قدمت چشمه، وجود يخچال‌هاي طبيعي و خنك بودن منطقه و داشتن دماي صفر درجه سانتيگراد در ماه‌هاي گرم سال توجه گردشگران زيادي را به خود جلب کرده است.

طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه با دستور پخت های متنوعی تهیه می­شود اما دستور اصلی آن به صورتی است که مرغ ها ابتدا باید در نمک، آبلیمو و آب خالی استراحت دهید ولی پوست مرغ را جدا نکنید. جوجه را در کره سرخ می­کنیم و در نهایت به مرغ های سرخ شده رب انار و جعفری تازه اضافه می­کنیم. جزو آداب و رسوم سرو اکبرجوجه این است که حتما آن را با برنج یا کته زعفرانی سرو کنید. ناگفته نماند در نمایشگاه تکنوپل روسیه، رستوران‌اکبر جوجه موفق به کسب مقام سوم نوآوری شدند. اگر مشتاق شدید برای یک بار هم که شده اکبرجوجه را امتحان کنید آدرس شعب اصلی این رستوران در شهرهای مختلف را برای شما در ادامه می گوییم.

طرز تهیه اکبر جوجه

شعب مختلف اکبرجوجه

چالوس

آدرس چالوس، هچیرود، ۵۰ کیلومتر قبل از پلیس راه

نوشهر

آدرس نوشهر، بلوار امام رضا، جنب دریاسر

رودهن

آدرس کیلومتر۲ جاده آبعلی، روبروی پارکینگ امیر

در آخر

در مجموع، اکبرجوجه در مهمانی های سنتی افرادی که انتخاب آن ها غذای اصیل ایرانی است همیشه گزینه مناسبی است. مرغ سوخاری نوعی فست فود محبوب و مورد علاقه کودکان و جوان است. جزو غذاهای مدرن طبقه بندی می­شود. امیدواریم برای تصمیم گیری انتخاب در بین این دو گزینه به شما کمک کرده باشیم.

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر