فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

بهترین روغن برای مرغ سوخاری

مرغ سوخاری، یکی از نمادین ترین دستور غذاها در آمریکا است. این غذا از اوایل دهه 1800 در رستوران‌ها و خانه‌های سراسر کشور سرو می‌شد، اگرچه اعتقاد بر این است که این دستور غذا از اسکاتلند یا غرب آفریقا سرچشمه گرفته است. این غذا بیشتر به خاطر بیرونی ترد و طعم دار و فضای داخلی آبدارش که از سرخ کردن مرغ در روغن داغ به دست می آید، شناخته شده است. در این مقاله، نکاتی را که باید هنگام انتخاب روغن برای سرخ کردن در نظر بگیرید، معرفی می‌کنیم، و نکاتی را به شما می‌دهیم تا مرغ سوخاری‌تان را ترد و خوشمزه تر سرو کنید.

فیله مرغ سوخاری

نکاتی که باید هنگام انتخاب روغن برای مرغ سرخ کردنی در نظر بگیرید

روغن‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای روش‌های مختلف پخت مناسب هستند و اگر روغن اشتباهی را برای این کار انتخاب کنید، می‌تواند بر طعم و بافت مرغ شما تأثیر بگذارد. هنگام انتخاب روغن برای سرخ کردن عمیق، سه نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: انتقال طعم، نقطه دود، و طعم روغن.
انتقال طعم: انتقال طعم زمانی است که طعم غذای های سرخ شده در روغن باقی می ماند و سپس به دسته بعدی غذایی که سرخ می کنید منتقل می شود و بر طعم آن تأثیر می گذارد. هنگام انتخاب روغن برای مرغ سوخاری، باید روغنی را انتخاب کنید که از انتقال طعم جلوگیری کند تا مرغ شما طعم خود را حفظ کند و طعم ماهی سرخ شده ندهد.
نقطه دود: وقتی روغن به دمای معینی می رسد شروع به دود می کند و فاسد می شود، اما این دما بر اساس نوع روغن متغیر است. مرغ سرخ کردنی به درجه حرارت بالا نیاز دارد، بنابراین می‌خواهید روغنی را انتخاب کنید که نقطه دود بالایی داشته باشد، بنابراین دود نکند و بر طعم مرغ شما تأثیر بگذارد.
طعم روغن: برخی از انواع روغن ها طعم قوی دارند و استفاده از آنها برای سرخ کردن می تواند بر طعم غذای شما تأثیر بگذارد. وقتی مرغ را سرخ می‌کنید، می‌خواهید طعم مرغ و ادویه‌ای که در نان‌پزی وجود دارد بیرون بیاید، بنابراین باید روغنی انتخاب کنید که طعم خنثی داشته باشد.

بهترین انواع روغن برای مرغ سرخ کردنی

فرقی نمی‌کند بال‌های مرغ را در بار ورزشی‌تان سرخ کنید یا سینه‌های مرغ را برای دور هم جمع شدن خانواده‌تان سرخ کنید؛ مثل:
. روغن نارگیل
نقطه دود: 450 درجه
مزایا: روغن نارگیل دارای سطوح بالایی از اسید لوریک و چربی های سالم است که آن را به گزینه سالم تری برای سرخ کردن نسبت به روغن های دیگر تبدیل می کند. این روغن همچنین بی بو و بدون طعم است که از طعم مرغ شما محافظت می کند و از انتقال طعم جلوگیری می کند.

دمای روغن برای مرغ سوخاری

دمای روغن شما هنگام سرخ کردن مرغ مهم است، زیرا اگر روغن خیلی خنک باشد مرغ شما چرب می شود و اگر خیلی داغ باشد پوسته ای سوخته با فضای داخلی خام خواهید داشت.

دمای روغن برای بال های سوخاری

از آنجایی که بال‌های مرغ کوچک‌تر هستند و گوشت کمتری دارند، سریع‌تر پخته می‌شوند، بنابراین برای پخت آن‌ها باید از دمای متفاوتی برای سرخ کردن سینه یا ران مرغ استفاده کنید. نکاتی برای سرخ کردن مرغ
در اینجا چند نکته مفید برای به دست آوردن بهترین طعم در هنگام سرخ کردن مرغ آورده شده است:

• قبل از سرخ کردن، مرغ را به دمای محیط برسانید. اگر مستقیماً از یخچال خارج کنید، مرغ شما خیلی سرد می شود که دمای روغن شما را کاهش می دهد و باعث سرخ شدن ناهموار می شود.
• بعد از سرخ کردن اجازه دهید مرغ استراحت کند تا روغن اضافی آن گرفته شود و پوسته آن بیشتر ترد شود. پس از سرخ کردن، مرغ سرخ شده را به جای دستمال کاغذی روی توری سیمی خنک کنید تا روغن آن خارج شود.

مرغ سوخاری یک غذای لذیذ است که برای هر آشپزخانه ، بار ورزشی، بوفه یا مراسم غذاخوری مناسب است. در حالی که ممکن است تهیه این غذا آسان به نظر برسد، اما ملاحظات کوچکی مانند نوع روغن برای سرخ کردن مرغ، می تواند تاثیر زیادی بر محصول نهایی داشته باشد. علاوه بر این، نکات ما را هنگام سرخ کردن مرغ در نظر داشته باشید تا محصولی خوشمزه، ترد و کاملا پخته به دست آورید.

طرز تهیه مرغ سوخاری در قابلمه 

چگونه بهترین روغن را برای سرخ کردن انتخاب کنیم؟

اگر مطمئن نیستید که چه نوع روغنی را در سرخ کن خود استفاده کنید، دو عامل اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: نقطه دود و طعم.
نقطه دود روغن، دمایی است که در آن روغن در حین گرم شدن شروع به تجزیه شدن می کند. در این دما، روغن قبل از اینکه در نهایت با افزایش دما آتش بگیرد شروع به دود شدن می کند. هنگامی که روغن شروع به دود شدن می کند، شروع به طعم دادن می کند و مقدار زیادی از ارزش غذایی خود را از دست می دهد.

طعم روغن چگونه می تواند بر غذا تأثیر بگذارد؟

از آنجایی که سرخ کردن غذای شما نیاز دارد که در تمام مراحل پخت خود در روغن غوطه ور بماند، استفاده از روغن با طعم قوی می تواند بر طعم غذایی که سرخ می کنید تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، روغن زیتون اغلب به دلیل طعم متمایز آن شناخته می شود که در غذاهایی مانند پاستا یا به عنوان سس سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، طعم قوی آن ممکن است به خوبی با بسیاری از غذاهای سرخ شده جفت نشود.

در حالی که سرخ‌کن‌ها برای پختن مجموعه‌ای از غذاهای معمولی مناسب هستند ، انتخاب روغن مناسب و دانستن نحوه نگهداری آن می‌تواند مشکل باشد. اگر در آشپزخانه خود سرخ کن دارید، اهمیت تازه و تمیز نگه داشتن روغن را می دانید تا غذای شما به بهترین شکل ممکن بیرون بیاید. وقتی روغن شما تغییر رنگ، بو یا کف کرد، حتما آن را فیلتر کنید. اگر فیلتر کردن دیگر روغن شما را به حالت قابل استفاده بر نمی گرداند، آن را در یک کیسه در بسته در سطل زباله قرار دهید. اکنون که نحوه انتخاب، فیلتر کردن و دور ریختن روغن سرخ کن خود را می دانید، می توانید با اطمینان غذاهای سرخ شده با کیفیت بالا سرو کنید.

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر