فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

بهترین سرخ کن خانگی برای مرغ

همیشه می بینم که آشپزهای جنوبی از ماهیتابه چدنی برای سرخ کردن استفاده می کنند. اگر خیلی مراقب نباشید، اغلب با یک ماهیتابه چدنی به همراه لکه‌های تیره‌تری مواجهه خواهید شد. آیا به دنبال بهترین سرخ کن ها برای برآورده کردن تمایلات سرخ کردنی خود هستید؟ داشتن سرخ‌کن مجموعه‌ای از مزایای فوق‌العاده را به همراه دارد. شما می توانید با استفاده از این دستگاه که اغلب به صورت برقی بوده است بسیاری از غذاهای ترد و سوخاری را پخته و در کنار عزیزان خود میل کنید.

بهترین سرخ کن خانگی برای مرغ

  مزایای سرخ کن مرغ

وجود یک سرخ کن در هر خانه ای که افراد آن خانه به غذاهای سرخ کرده تمایل دارند، ضروری است. حال در کنار آن این وسیله برقی می تواند مزایایی بیشماری داشته باشد که ما قصد داریم تا در این بخش شما را با مزایای آن آشنا کنیم.

روغن را انتخاب می کنید

بزرگترین مزیت سرخ کن خانگی این است که روغن مصرفی را کنترل می کنید. بسیاری از رستوران ها (مخصوصاً ارزان قیمت ها) روغن را برای مدت طولانی تعویض نمی کنند و از بی کیفیت ترین آنها استفاده می کنند. هنگامی که صاحب یک سرخ کن هستید، انتخاب می کنید که از چه نوع روغنی استفاده کنید و چه زمانی از شر آن خلاص شوید. و همانطور که در ادامه مقاله خواهید آموخت، برخی از این موارد دارای فیلترهای مخصوص روغن است که به شما امکان می دهد روغن را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارید.

یک روش سریع است

سرخ کردن یکی از سریع ترین روش های تهیه غذا است. به خصوص اگر فکر کنید چقدر خوشمزه است. همه اینها به لطف قوانین اساسی فیزیک است. به زبان ساده، انتقال حرارت بین مایع (روغن داغ) و غذا در مقایسه با هوا بسیار سریعتر است. از نظر زمان مورد نیاز،  سرخ کن به دلیل عنصر گرمایش سریع، به راحتی از فرها بهتر عمل می کند.

یک غذای عالی خوش طعم

اگرچه سرعت پخت و پز مهم است، اما این طعم است که باعث می شود بیشتر افراد هوس خوردن تنقلات سرخ شده را داشته باشند. این به این دلیل است که روغن طعم را به خود می‌بندد و مقداری از آن را به خودی خود اضافه می‌کند. چه کسی بال مرغ سرخ شده را دوست دارد؟

رطوبت غذا را حفظ می کند

یکی دیگر از مزایای مهم سرخ کردن گوشت مورد علاقه تان لطافت آن است. برخلاف غذاهایی که در فر پخته می شوند، غذاهای سرخ شده تمام آب خود را از دست نمی دهند (به لطف لایه روغن روی سطح) و طعم بهتری دارند. این درست است حتی اگر آن را کمی بیش از حد بپزید.

غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید سرخ کنید

پیاز حلقه ای، سیب زمینی سرخ کرده، پنیر، چوب ماهی، انگشت مرغ، تخم مرغ، چیپس، دونات، میوه ها – چیزهای زیادی وجود دارد که می توان آنها را سرخ کرد، گرفتن سرخ کن می تواند ماه ها شما را مشغول کند! برخی از افراد حتی زیتون یا بستنی را سرخ می کنند (بله ممکن است) ! و آنچه حتی مهم تر است این واقعیت است که طعم غذاهای سرخ شده در مقایسه با غذاهای مشابهی که با استفاده از سایر اشکال پخت و پز تهیه می شوند، کاملاً متفاوت است. این به این معنی است که هرگز خسته کننده نمی شود!

  مزایای سرخ کن مرغ

برای سرخ کردن از چه روغنی استفاده کنیم؟

از آنجایی که روغن عنصر اصلی فرآیند سرخ کردنی است، باید مطمئن شوید که روغن مناسب را انتخاب کرده اید.

مهم ترین عامل نقطه دود آن است.

به طور معمول، هر چه بالاتر باشد، بهتر است. البته تناسب استانداردی وجود ندارد. با این حال، روغن بادام زمینی و آفتابگردان احتمالاً دو مورد از محبوب ترین آنها هستند زیرا می توان آنها را به راحتی تا دمای بالا گرم کرد. بسته به چیزی که در حال پختن هستید، می خواهید از انواع مختلفی از روغن ها استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی روغن ها برای سیب زمینی سرخ کرده عالی عمل می کند، اما برای برخی از غذاهای دریایی چندان خوب نیست. البته انتخاب روغن یک چیز است. قبل از گذاشتن غذا، باید مطمئن شوید که دمای روغن مورد نظر دقیق است. اگر خیلی کم باشد، روغن به داخل غذا نفوذ می کند. و اگر خیلی زیاد باشد، می تواند آن را خشک کند و طعم آن را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

نحوه انتخاب بهترین سرخ کن

چند ویژگی وجود دارد که می تواند هنگام انتخاب سرخ کن مناسب، تعیین کننده باشد. این روند مشابه نحوه انتخاب ماهیتابه است. در حالی که معیارهایی مانند ویژگی‌های ایمنی یا کیفیت مواد مورد استفاده بسیار مهم هستند، اما آنقدر واضح هستند که حتی سعی نمی‌کنم سرخ‌کنی را به شما توصیه کنم که با هر دوی آنها مطابقت نداشته باشد.

در عوض، بیایید روی چیزهایی تمرکز کنیم که بر نحوه استفاده شما از سرخ کن تأثیر می گذارد

تمیز کردن آسان

تمیز کردن بعضی سرخ کن ها سخت تر از بقیه است. یکی از راه های تمیز نگه داشتن سرخ کن این است که همیشه بعد از هر بار استفاده شسته و آبکشی کنید. پاک کردن کناره ها، حذف ضایعات غذاهای سرخ شده، نگهداری روغن استفاده شده، برس برای سبد بزرگ و اطمینان از تمیز بودن سبدهای سرخ کردنی باعث می شود که سرخ کن شما برای مدت طولانی دوام بیاورد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تمیز کردن آسان درب آن پس از پخت است. یک سرخ کن ، طعم کلی غذا را بهبود می بخشد و روغن را به دمای مناسب می رساند. کیفیت سرخ کردن شما به تعداد دفعاتی که سرخ کن خود را تمیز می کنید مرتبط است. در حالی که اکثر دستور پخت های سرخ شده را می توان روی اجاق گاز و در یک ماهیتابه با کف سنگین درست کرد، سرخ کن های برقی از نظر تنظیم دما ارزش آن را دارند. اکثر آنها به شما امکان می دهند دمای دلخواه را انتخاب کنید و هنگامی که گرم می شوند به شما اطلاع می دهند. یک دماسنج داخلی از گرم شدن بیش از حد روغن جلوگیری می کند و دما را در حین پخت و پز تنظیم می کند، به این معنی که لازم نیست مانند اجاق گاز یا دماسنج های شلوغ نگران افزایش یا کاهش حرارت باشید . دمای ثابت به معنی پخت و پز یکنواخت تر از دسته ای به دسته دیگر است. هیچ چیز مانند خوردن حلقه های پیاز کاملا ترد یا سیب زمینی سرخ کرده درست بیرون از سرخ کن نیست. مطمئناً، همیشه می‌توانید از ماهیتابه یا سرخ‌کن بادی برای انجام کار استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید تردی با کیفیت رستورانی داشته باشید، به سرخ‌کن نیاز دارید. بهترین سرخ کن ها سرخ کردن پختن غذا را از ابتدا ساده می کنند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که یک دستگاه همه جانبه باشند که تمیز کردن آن آسان، استفاده ایمن و پر از ویژگی ها باشد. خوشبختانه، موارد خوب کاملاً مقرون به صرفه هستند. سرخ کن های عمیق طراحی شده برای آشپزخانه خانه به ویژگی های ایمنی مجهز هستند تا اطمینان حاصل شود که این روش پخت خطرناک تر از پختن با روغن در تابه نیست. برای کمک به شما در محدود کردن انتخاب‌ها، سرخ‌کن‌های برتر خود را گرد کرده‌ایم. انتخاب بهترین سرخ کن چربی برای خانه به شما این امکان را می دهد که منبع بی پایانی از مرغ سرخ شده خوشمزه و چیپس ترد و داغ داشته باشید. حتی دسرهای سرخ شده مانند دونات را با این سرخ کن که دارای دمای قابل تنظیم و قابلیت تمیز کردن سریع هستند، به راحتی می توانید بدست آورید.

تمیز کردن آسان

نمونه ایی از بهترین سرخ کن های موجود در بازار

  • سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9220
  • 2) سرخ کن فیلیپس سری Avance Collection مدل HD9240 XL
  • 3) سرخ کن تامسون مدل TM-AF1800
  • 7) سرخ کن فلر مدل DF 1500
Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر