فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

خوشمزه‌ترین مرغ سوخاری کنتاکی رشت کجاست؟

مرغ سوخاری رشت از کلماتی است که توسط کاربران در اینترنت جستجو می شود از این رو این مقاله رو برای شما آماده کردیم. مرغ سوخاری جزو غذاهای پرطرفدار فست فودی هست که اکثر افراد امروزه به دلیل سالم‌تر بودن این غذا در مقایسه با سایر غذا‌های فست فودی ترجیح میدهند این غذا را سفارش دهند. البته ارزش غذایی این غذا را هم نمی توان نادیده گرفت ارزش غذایی مرغ کنتاکی در مقایسه با سایر مواد خوراکی که در غذاهای دیگر استفاده می شود، بسیار بالا است. با افزایش خواستار این غذا در بین مردم، در طی سالهای اخیر این غذا علاوه بر فست فودی‌ها در منو رستوران‌ها نیز برای خود ردیفی کسب کرد.

مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی برای ساکنین و مسافرین رشت

اگر ساکن شهر زیبای رشت هستید یا به آنجا سفر کرده اید و می‌خواهید یک غذای ترد و خوشمزه بخورید و درعین‌حال می‌خواهید غذای سالم‌تری باشد بهترین گزینه مرغ کنتاکی است. سوخاری چاکوچ توانسته است به‌عنوان اولین برند در ایران، مرغ سوخاری کامل و با کیفیت و خوش طعم را به مشتریان خود ارائه کند. همچنین چاکوچ پکیج‌های مختلفی دارد که می‌توانید بسته به ذائقه و سلیقه‌تان انتخاب و سفارش دهید. چاکوچ در شهر رشت نیز شعبه دارد که حتما توصیه می‌شود یکبار مرغ سوخاری چاکوچ را مزه کنید.

تاریخچه شهر رشت

رشت یکی از شهرهای شمالی ایران بوده که مرکز استان گیلان نیز می باشد و پر جمعیت‌ترین شهرشمالی ایران است.
اسم شهر رشت در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته، ابتدا به نام دارالمرز يا دارالامان بوده سپس نام بيه را به خود گرفته علت نام گذاری بیه هم قرار گرفتن آن در ميان دو رودخانه بوده است سپس نام رشت گذاشته شده است. در شهر رشت گویش‌های مختلف شمالی وجود دارد؛ ولی بیشتر گویش بیه‌پس زبان گیلکی توسط مردم تکلم می‌شود. این شهر به شهر باران‌های نقره ای مشهور است چرا که در رتبه اول بارش مراکز استان ایران قرار دارد.
اب و هوای رشت در تابستان گرم و شرجی بوده و در زمستان نیز معتدل و مرطوب است. این شهر یکی از شهر های مهم ایران می باشد چرا که یکی از قطب های تولید برنج و قطب کشاورزی کشور هست. در سال 2015 نیز به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی توسط یونسکو شناخته شد. رشت از طرف شمال به دریای خزر و از طرف غرب به صومعه‌سرا و فومن، از طرف جنوب به شهرستان رودبار محدود شده است.

فرهنگ شهر

مردم شهر رشت مسلمان بوده و مذهب انها شیعه است. اکثرا به زبان گیلگی و فارسی سخن می‌گویند. بعضی از مردم این شهر همچنان لباس محلی به تن دارند که لباس محلی شامل جلیقه، شلوار، کت، کلاه و پاافزار و روسری، پیراهن، دامن، شلیته، چادرکمر و شلوار می‌باشد و این لباس‌ها رنگارنگ و چشم نواز هستند.
از مراسم‌هایی که در این شهر برگزار می شود ولی در شهرهای دیگر ایران برگزار نمی شود نوروزخوانی و عروس گوله هست که اینها از آیین‌های سنتی مردم این منطقه هستند اگر بخواهیم مراسم نوروز خوانی را توضیح دهیم این گونه هست که قبل اغاز فصل بهار، عده ای که به انها نوروز خوان می‌گویند شهرها و روستاهای مختلف می‌روند شعر، متن در توصیف بهار می‌خوانند. دامن‌های شلیته و پرچین و جلیقه‌های پولک‌دوزی شده از لباس‌های محلی زنان شهر رشت می باشد.

مرغ سوخاری وسس

غذاهای محلی شهر رشت فراتر از مرغ سوخاری

شهر رشت هم مثل سایر شهر‌های دیگه جدای از غذاهای مدرن مانند مرغ سوخاری، غذا و خوراکی‌های محلی دارد که از جمله آنها می توان به میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، تورش تره، دبیجی و کال کباب اشاره کرد. البته شهر رشت شیرینی‌های محلی نیز دارد که حتما در صورت سفر به این شهر امتحان کنید این شیرینی‌ها کاکا، رشت خوشکار و عسلی حلوا نام دارند.
اگر می‌خواهید یک غذای سبک و محلی سرو کنید پیشنهاد ما به شما باقلا قاتوق هست در این خورش اصلا گوشت به کار نمی رود بیشتر سبزی و ادویه‌های خاص استفاده می‌شود که طعم لذیذی ایجاد می شود. اما اگر می‌خواهید یک غذای خوشمزه و با کالری بالا بخورید حتما یکبار در رستوران های این شهر غذای کال کباب را امتحان کنید علت خوشمزه بودن این کباب هم سس ان می‌باشد.

مکان های تاریخی رشت

شهر رشت جزو معدود شهرهای شمالی ایران می‌باشد که علاوه بر دریا و طبیعت بکر، مکان‌های گردشگری و تاریخی زیاد دارد. در ادامه به بررسی چند نمونه از مکان‌های تاریخی می پردازیم:
• ارامگاه میرزاکوچک خان جنگلی
ارامگاه میرزاکوچک خان جنگلی یکی از مکان‌های تاریخی این شهر می باشد که در جنوب این شهر و در منطقه سلیمان داراب قرار دارد. این ارامگاه به شکل 8 ضلعی ساخته شده است.
• میدان شهر داری
شهر زیبای رشت با عمارت میدان شهرداری در یاد همه می‌ماند. عمارتی که زیبایی ان در شب دوچندان می شود. میدان شهرداری در مرکز شهر قرار دارد. برج شهرداری با الهام از معماری سن پترزبورگ ساخته شده است.
• موزه گنجینه رشت
این موزه از 2 قسمت تشکیل شده است؛ مردم‌شناسی و باستان‌شناسی. قسمت مردم شناسی از لباس‌های محلی، وسایل زندگی قدیمی و مجسمه هایی از مردم بومی و … تشکیل شده است. بخش باستان شناسی در طبقه پایین قرار دارد که از یافته‌های باستانی کل سرزمین گیلان، اسکلت‌های کشف شده و….تشکیل شده است.
• بازار بزرگ رشت
بازار بزرگ رشت یکی از بازارهای قدیمی ایران محسوب می شود که این بازار از قسمت های مختلف تشکیل شده است؛ کاروانسراها، میدان بزرگ، میدان کوچک، چهارسوق‌ و…
• خانه ابریشمی
قدمت این خانه به دوره قاجاریه بر می‌گردد. این خانه دو طبقه بوده که هر طبقه 8 اتاق دارد و داخل اتاق‌ها نقش و نگارهای زیبایی دارد.

فیله پنیری مرغ سوخاری

بنابراین
اگر قصد سفر به شهر زیبای رشت را دارید یا ساکن این شهر هستید می‌خواهید در یک وعده غذایی به یاد ماندنی، خوشمزه‌ترین مرغ سوخاری را بخورید، پیشنهاد میکنیم حتماً مرغ سوخاری چاکوچ را امتحان کنید و لذت سفر خود را دوچندان کنید. و با اولین گاز زدن از مرغ سوخاری چاکوچ، طعم لذیذ و ترد آن را احساس می کنید.

آدرس مرغ سوخاری چاکوچ رشت: بلوار شهید انصاری، روبروی پارک ملت.

شماره تماس:

0133732965

01333732966

01333732967

همان‌طور که می‌دانید برند چاکوچ توانسته است به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم مرغ سوخاری در ایران تبدیل شود. این برند که از زمان تأسیس خود تا به امروز شعبات زیادی در سراسر ایران داشته است، می تواند به دلیل کیفیت بالا، خوش طعم بودن مرغ سوخاری و از همه مهم‌تر رضایت بالای مشتریان در تمام شهرهای ایران شعبات متعددی داشته باشد. همچنین مرغ سوخاری چاکوچ دارای پکیج‌های مختلفی با اندازه‌های مختلفی می‌باشد که می‌توانید بسته به سلیقه خودتان انتخاب و سفارش دهید.

 

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر