فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود یکی از پر درآمد ترین مشاغلی است که روز به روز به مشتری های آن افزوده میشود و عموم جامعه به دلیل مشغله ی کاری زیاد، زمان کافی برای طبخ غذا در منزل ندارند و ترجیح میدهند از فست فود یا رستوران های با کیفیت غذا تهیه کنند، اما در بین فست فود ها آنهایی موفق تر هستند و مشتری های بیشتری دارند که این حرفه را با مشورت متخصصین در این زمینه شروع کرده یا در این حوزه سابقه فعالیت داشته باشند.

حال اگر شما در این زمینه تجربه ی کافی ندارید و تصمیم به راه اندازی فست فود دارید، میتوانید از خدمات رایگان مشاوره ی راه اندازی فست فود شرکت چاکوچ افتخار ایرانیان بهره مند شوید.

اخذ نمایندگی چاکوچ

هزینه راه اندازی فست فود..

هزینه ی راه اندازی فست فود مهم ترین دغدغه ی افرادی است که به دنبال راه اندازی کسب و کار فست فود هستند. در این بخش قصد داریم صفر تا صد هزینه های راه اندازی فست فود را محاسبه کنیم. بیشترین قیمتی که برای راه اندازی یک فست فود مورد نیاز است، هزینه مکان یا مغازه ای است که می خواهید فست فود خود را در آنجا راه اندازی کنید. اگر توان پرداخت هزینه زیاد را ندارید بهتر است در شروع کار یک مغازه کوچک تهیه کرده و پس از رونق گرفتن کسب و کارتان، فست فود را به جای بزرگترمنتقل کنید.

پس از انتخاب مکان مناسب نوبت تهیه تجهیزات مناسب و بهداشتی در خصوص تهیه غذا، تجهیزات مغازه و تجهیزات مورد نیاز یک راه اندازی کسب و کار بوده است. اگر توان پرداخت تجهیزات نو با متریال درجه یک را ندارید، بهترین گذینه انتخاب وسایل و تجهیزات مورد نیاز درجه دو یا با متریال ارزان تر اما تجهیزات تمیز و سالم است.

هزینه های لازم و ضروری در خصوص راه اندازی فست فود وجود دارد که حتما باید در اولیت راه اندازی این کسب و کار قرار گیرند. این هزینه ها از جمله: ادامه..

مکان مناسب برای راه اندازی فست فود..

صاحبان فست فود های موفق، در شروع راه اندازی فست فود خود، دقت بالایی در زمینه انتخاب لوکیشن فست فود به خرج دادن. لحظه ای خودتان را جای مشتری تان بگذارید، قطعا اگر مکان فست فود نزدیک وسایل نقلیه عمومی باشد، یا از نظر موقعیت مکانی ترجیحا به اکثر نقاط شهر نزدیک باشد و موارد اینچنین دیگر، بیشتر به آن رستوران فست فودی میروید زیرا از چند جهت کار را برای شما آسان کرده است. یک کارفرمای آینده نگر، همانطور که پیش تر ذکر کردم، مکانی را انتخاب میکند که از چندین جهت راحت باشد. باید به  موقعیت مکانی، فضای مناسب، بازار رقبا، محل پارکینگ، دسترسی نزدیک به وسایل نقلیه عمومی و غیره دقت شود، فراموش نکنید که اگر مکانی که انتخاب کرده اید قبل از شما نیز یک رستوران یا فست فود بوده باشد، نکته ی مثبتی به همراه دارد زیرا شما مشتری هایی از قبل برای خود آماده کرده اید. بیشتر بدانید..

طراحی دکوراسیون در راه اندازی فست فود..

 طراحی دکوراسیون فست فود، و یافتن طراح متخصص در این زمینه، همیشه یکی از دغدغه های کارفرما بوده. همراه داشتن یک تیم متخصص تاثیر به سزایی خواهد داشت، چرا که دانایی و تخصص ایشان موجب توجه به عوامل مهمی از جمله جذب مشتری، رضایت مشتری، و موفقیت هرچه بیشتر کسب و کار شما کمک خواهد کرد. موضوعات بسیار مهمی هستند که باید قبل از طراحی دکوراسیون فست فود به آن توجه کرد، از جمله اصول و قواعد طراحی مخصوص فست فود که شامل فضای آزاد برای رفت و آمد راحت پرسنل، فضای راحت برای نشستن مشتری، فضای پیشخوان مناسب در دیدگاه مشتریان و غیره، فضای مناسب برای آشپزخانه، توجه به گرمایش و سرمایش مغازه ی فست فود و دیگر موارد.

در نظر داشته باشید که طراحی دکواسیون راه اندازی فست فود موفق بسیار حائز اهمیت است و باید حتما در الویت قرار گیرد.

تجهیزات راه اندازی فست فود..

وقتی حرف از راه اندازی فست فود میشود، یکی از موضوعات مهمی که به فکر ما میرسد، تهیه تجهیزات است. تهیه تجهیزات به نوع منو و غذایی که شما قصد دارید به مشتری ارائه دهید بستگی دارد. این تجهیزات شامل وسایل اولیه آشپزخانه تا سرخکن و یخچال های مناسب نگه داری مواد اولیه می باشند که مبنی بر بزرگی فضای فست فود شما، قیمت و تعداد این لوازم تغییر خواهد کرد. لازم به ذکر است است نوع فست فود شما و متنوع بودن منو ها تعیین میکنند که شما دقیقا به چه نوع دستگاه ها و تجهیزاتی نیاز دارید.

استخدام پرسنل در راه اندازی فست فود..

یکی از دغدغه های مدیران فست فود، استخدام پرسنل مجرب و با انگیزه است. هر بخش از این بیزینس پرسنل مربوط به خودش را نیاز دارد، از پرسنل داخل آشپزخانه تا پرسنل داخل سالن. هرکدام از پرسنل ها مسئولیت هایی دارند که موظف اند آنهارا به خوبی انجام دهند. بنابراین یافتن این افراد برای استخدام ممکن است کمی دشوار باشد و اکثر مواقع مدیران نتوانند پرسنل دلخواهشان را پیدا کنند. از این رو، یک مدیر با برنامه و تیزهوش میداند که راه هایی وجود دارد تا از پس این چالش ها برآید. هرفردی که شما استخدام میکنید باید موارد آموزشی را در اختیار او قرار دهید تا مستخدم نیز بتواند خود را بسنجد و آمادگی کافی برای انجام کارهارا داشته باشد.

طراحی و تبلیغات در راه اندازی فست فود..

استراتژی هایی برای جذب مشتری در راه اندازی کسب و کار وجود دارد که مهم ترین آنها تبلیغات و بازاریابی است. شما با استفاده از تبلیغات و بازاریابی میتوانید مشتری جذب کنید. برای این کار راه های زیادی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. تبلیغات طیف وسیعی دارد که باید برای استفاده با آنها آشنا باشید. امروزه فضای مجازی و راه های ارتباطی الکترونیکی یکی از بزرگ ترین منابع تبلیغاتی محسوب میشود و نباید تاثیر آن را دست کم گرفت. همچنین تبلیغات چاپی از جمله تراکت، بنر و پوستر ها نیز حائز اهمیت هستند و نباید آنهارا نیز دست کم گرفت. شما برای جذب بیشتر مشتری نیاز دارید تا از این راه های تبلیغاتی استفاده کنید تا به موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارتان بی افزایید.

همین ابتدا تصمیمت را بگیر مستقل یا وابسته ..

اولین مرحله پیش روی شما برای شروع این کار بدین صورت است که باید بین دو راهی مستقل بودن یا متصل بودن به یک برند معتبر یکی را انتخاب کنید.

شما به دو روش می توانید فست فود مرغ سوخاری خود را احداث کنید

  • گرفتن نمایندگی یک برند معروف مرغ سوخاری
  • راه اندازی برند خودتان

هر کدام از روشهای نام برده شده مزایا و معایب مخصوص خود را دارند که ما آنها را در اختیار شما می‌گذاریم تا بتوانید با خیال راحت تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب راه اندازی فست فود مرغ سوخاری به عنوان یک برند

بهتر است اگر قصد دارید اخذ نمایندگی مرغ سوخاری را به عهده بگیرید به این نکاتی که اشاره می کنیم توجه داشته باشید.

مزایـــا

  • سرمایه گذاری منطقی و با ریسک کمتر
  • وقتی شما با یک برند معروف قرارداد می‌بندید و نمایندگی آن را می‌گیرید آن برند قبلاً تبلیغات گسترده‌ای انجام داده تا جا بیفتد و مشتریان مخصوص خود را دارد و این ریسک کار شما را کمتر می‌کند.
  • رسیدن به سود دهی سریع تر
  • هر فست فودی برای اینکه جا بیفتد و مردم آن منطقه مشتری آن بشوند نیاز به مدت زمانی دارد که در آن برهه از زمان سود چندان زیادی نمی کند.این دوره در روش گرفتن نمایندگی برند کمتر است. چون آن برند شناخته شده است و سریع تر افراد را جذب می‌کند.
  • داشتن پشتیبان
  • شما در این روش خیالتان بابت پشتیبان راحت است چون در خیلی از موارد برند اصلی و شعبه اصلی از شما حمایت می کند. و در قبال مشکلات شما احساس مسئولیت می‌کند. البته این خصوصیت مختص همه برند ها نیست و بعضی ها اصلا خود را در مشکلات و سختی های شما سهیم نمی‌کنند.
  • عدم نیاز به تبلیغات گسترده
  • چون در این روش برند خریداری شده ای که با آن قرارداد بسته‌اید تبلیغات را انجام داده و تبدیل به یک رستوران زنجیره ای پر طرفدار شده است. نیاز نیست که شما هزینه‌ی بالایی بابت تبلیغات پرداخت کنید.

معــایب

  • هزینه بالای پرداخت حق استفاده از نام برند
  • در روش غیر مستقل و گرفتن نمایندگی، شما همیشه تحت نظر هستید و باید بودجه، زمان ورود و خروج کارکنان و بیمه را با مدیریت اصلی هماهنگ کنید.

مزایا و معایب راه اندازی فست فود مرغ سوخاری مستقل

مزایا

  • هزینه کمتر.در این روش نیازی نیست که هزینه زیادی برای خرید یک برند صرف کنید، هزینه شما بسیار کم خواهد بود.
  • سود بیشتری دارید
  • همه سودی را که دریافت می کنید متعلق به خودتان است و نیاز نیست مانند گرفتن‌نمایندگی بخشی از سود خود را به شعبه اصلی بدهید.

معایب

  •  نداشتن پشتیبان و تنها بودن در این راه
  •  هزینه تبلیغاتی و تلاش برای جا افتادن با خودتان است و باید مدت زمان زیادی را صرف مشتری پیدا کردن و برندسازی کنید
  • دوره رسیدن به سوددهی طولانی تری نسبت به روش اول دارد
  •  نیاز است ریسک بالاتری را نیز در این روش متحمل شوید

مراحل راه اندازی فست فودی مرغ سوخاری

پس از آن که انتخاب کردید کدام روش را برگزینید. باید به مطالعه و تحقیق درباره مراحل راه اندازی فست فود خود بپردازید. و ما در اینجا این مراحل را به اختصار بریتان شرح می‌دهیم.

برنـــامه ریزی

مهمترین و اصلی ترین بخش هر فعالیتی برنامه داشتن است. همه چیز را در نظر بگیرید بعد آغاز کنید،از پلان تجاری، تا استایل و نوع لباس پوشیدن کارکنان و طراحی‌دکوراسیون گرفته تا نحوه برخورد، همه و همه را برنامه‌ ریزی کرده و یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند بدانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید و از یاس و ناامیدی که ممکن در اواسط کار دچارش شوید می کاهد.

فراهم ســـازی هزینه

با توجه به سایز فست فود مرغ سوخاری خود، تعداد کارکنان آن و مکان مورد نظر خود هزینه مورد نیاز را برآورد و آماده کنید. شاید داشتن یک فست فود بزرگ مرغ سوخاری آرزوی اولیه شما باشد. اما باید طبق بودجه خود عمل کنید. در نظر داشته باشید که شما می‌توانید از یک فست فود کوچک شروع کرده و آن را کم کم گسترش دهید نه از همان ابتدا سنگ بزرگی بردارید. یادتان باشد حتی برند کی اف سی معروف هم از یک رستوران کوچک در کنار پمپ بنزین شروع کرده است.

مکـــان

مکان بسیار خوبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و راجع به آن به خوبی تحقیق کنید. محلی که درآن می‌خواهید و فست فودی خود را راه اندازی کنید به خوبی بشناسید و سپس انتخاب کنید مکان هایی که جمعیت بیشتری دارند، یا در کنار مدرسه،محل کار، دانشگاه یا باشگاه قرار دارند. و افراد زیادی از کنار آن عبور میکنند بهترین گزینه برای راه اندازی فست فود مرغ سوخاری هستنند.

موانع سر راهتان را بشناسید

همه راه های شکست و پیروزی خود را ارزیابی کنید تا بتوانید از مشکلات و موانع کار خود به خوبی عبور کنید.

مجـــوز های لازم

راه اندازی فست فود مرغ سوخاری به مدارک و مجوزهای مختلفی مانند فیش تلفن واحد صنفی برای تشخیص کدپستی، ارائه سوابق کاربری تجاری، اداره محل واحد صنفی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد، پروانه کسب و دیگر مدارک نیاز دارد که همه آنها را باید قبل از شروع کسب و کار خود تهیه کرده و ارائه دهید.

برندســـازی

اگر تصمیم گرفتید به صورت مستقل کار کنید باید برند فست فود جدید خود را به ثبت برسانید که به شما کمک می‌کند متهم به کپی کردن و سوء استفاده از برندهای دیگر نشوید.

خریــد تجهیــزات

برای راه اندازی فست فود مرغ سوخاری شما نیازمند تجهیزاتی مانند کاتر مرغ، مرینیتور، دستگاه بردینگ سوخاری، سرخ کن تحت فشار، سیستم سرمایشی و گرمکن هستید.

استخدام کارکنـــان

شما بسته به نیاز و اندازه فست فود خود نیازمند به پیشخدمت، آشپز، حسابدار و دیگر افراد دارید که باید برای داشتن بهترین کادر در انتخاب کارکنان دقت بالایی به خرج دهید تا بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید.

سخــن پــایــانی

و در آخر باید در نظر داشته باشید که شروع و ادامه هر کاری نیازمند برنامه ریزی، تلاش و پشتکار است. تیم چاکوچ نیز یکی از برندهای معروف مرغ سوخاری در ایران و ترکیه است که شما می توانید از آنها نمایندگی بگیرید و از مزایای بی نظیرشان مانند طراحی و اجرای صفر تا صد شعبه، مشاوره و آموزش پرسنل ابتدا و حین کار،جذب مشتری از طریق تبلیغات شرکت،عدم نیاز به هزینه تبلیغاتی در فضای مجازی و سایر خدمات استفاده کنید.

4.4/5 - (5 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر