فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

سس و چاشنی مرغ سوخاری

تمام غذاها با چاشنی ها و سس های مخصوص طعم بهتری می دهند، به جرأت می توان گفت وعده غذایی خوش طعم تر از مرغ سوخاری وجود نداد و درست کردن آن واقعاً بسیار ساده است. اما سوالی که برای تهیه این غذای ساده پیش می آید این است که چگونه بهترین مرغ سوخاری را درست کنیم؟ و چگونه می توانید آن را تا حد امکان ساده کنید، تا بتوانید بارها و بارها برای هر مناسبتی در کوتاه ترین زمان ممکن آماده کنید؟ بهترین سس و چاشنی برای مرغ سوخاری کدام است؟

دستور غذای مرغ سوخاری

مرغ سوخاری ساده با طعم سیر، کره و سبزی ها، بی نظیر است. این دستور مرغ سوخاری آسان، ساده و خوش طعم، است و برای شام آخر هفته یا شب های هفته گزینه ای عالی است.
دستور العمل مرغ سوخاری با کره، سیر و سبزی برای کسانی است که می خواهند بدانند چگونه یک مرغ کامل را فقط با تعداد انگشت شماری از مواد آماده کنند، بسیار عالی است. مرغ سوخاری یک غذای کامل است که با حداقل کار و مواد، بافت ها و طعم های فوق العاده ای خواهد داشت.

سس کامبک

سس کامبک

دستور العمل سس کامبک کلاسیک یک سس خوشمزه برای سرو با مرغ و یا سایر فینگر فودهایی است که برای طعم بهتر ، نیاز به غوطه وری دارند، می باشد.
یک رستوران فست فود در جنوب وجود دارد که به خاطر طعم مرغ و سس تندش معروف است، سس کامبک، سس تند مبتنی بر سس مایونز است که اغلب در جنوب با غذاهای زیادی، به ویژه غذاهای سرخ شده سرو می شود. به دلایلی به آن سس بازگشت می گویند. این سس بسیار خوشمزه است و تقریباً با هر چیزی سرو می شود.

اهمیت سس در چاشنی مرغ سوخاری

سس اهمیت ویژه ای در چاشنی غذاها دارد، تفاوت اصلی سالاد ها و غذا ها در سس آن ها است. سس به عنوان چاشنی غذا در میان اکثریت افراد، محبوب است، به همین دلیل شما می توانید انواع سس های آماده را از نزدیک ترین فروشگاه محل زندگی خود تهیه کنید، اما با دستور العمل های ساده و چند مواد ساده می توانید سس مورد خود را تهیه کنید.

انواع سس

سس ها را می توان در دو دسته سس های پختنی و سس های غیر پختنی قرار داد . سس های غیر پحتنی بیشتر بر پایه ادویه جات و لبنیات تهیه می شوند. طعم سس ها محدودیت ندارد، اما بیشترین موادی که در اکثریت سس ها به کار گرفته می شوند، عسل، رب گوجه و کره بادام زمینی است.
در هر فرهنگ طعم سس های پر طرفدار متفاوت است، زیرا هر فرهنگ ذائقه متفاوتی با سایرین دارد. در کشور های عربی بیشتر سس های مورد علاقه افراد، تشکیل شده از ادویه جات گرم است، در حالی که در کشور های هندی پایه بیشتر سس ها، فلفل قرمز می باشد.

انواع سس

بهترین سس برای مرغ سوخاری

همانطور که گفته شد، سس های بسیاری با طعم های مختلفی وجود دارند که می توان متناسب با سلیقه خود از آن ها استفاده کنید. اما انتخاب بهترین سس برای مرغ سوخاری که با هر ذائقه ای هماهنگ باشد، اغلب کار سختی است. در ادامه دستور تهیه 3 نوع از محبوب ترین سس و چاشنی هایی که همراه با مرغ سوخاری سرو می شود، بررسی می شود.
سس عسل و خردل برای مرغ سوخاری
• عسل 1/4 فنجان
• به مقدار لازم سرکه انگور قرمز
• خردل

طرز تهیه سس عسل و خردل

در یک ظرف مناسب سس خردل و سرکه انگور را همراه با هم مخلوط می کنیم، بعد از مخلوط شدن این دو، عسل را اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا یکدست شود، بله در همین مدت زمان کوتاه، سس آماده است! برای جلوگیری از غلیظ شدن سس می توانید با روغن زیتون آن را رقیق کنید.
سس تانجی مایونز برای مرغ سوخاری
• نمک 1 قاشق چای خوری
• آب یک قاشق چای خوری
• سس مایونز ½ فنجان
• سس کچاپ ¼ فنجان
• فلفل سیاه، به میزان لازم
• سرکه سیب ¼ فنجان
• خردل ½ قاشق غذا خوری
• پودر سیر و پیاز هر کدام به میزان ¼ قاشق چای خوری
• سس سویا 1 قاشق غذا خوری
• شکر قهوه ای ½ قاشق غذا خوری

سس تانجی

دستور تهیه سس تانجی

در یک ظرف عمیق سرکه سیب، آب و سس سویا را با یکدیگر کاملا مخلوط کنید. بعد از این مرحله شکر قهوه ای، خردل ر ا با محلول مخلوط کنید. سپس تمام ادویه هایی که در دستور تهیه سس است را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. بعد از اینکه مخلوط یکدست شد، یک ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید محلول به مدت یک دقیقه روی حرارت بجوشد. بعد از اتمام این مرحله، زمان بدهید تا سس خنک شود. در این فاصله سس کچاپ و سس مایونز را در ظرفی دیگر با یکدیگر مخلوط کنید و محلول خنک شده را به آن اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید، در این مرحله سس شما آماده است، کافی است ظرف مناسبی برای سرو در کنار مرغ سوخاری انتخاب کنید.
سس رنچ برای مرغ سوخاری

• جعفری خرد شده ¼ فنجان
• شوید خرد شده1 قاشق غذا خوری
• پودر پیاز 1 قاشق غذا خوری
• خامه ترش ½ فنجان
• نمک به میزان لازم
• پیازچه خورد شده 1 قاشق غذا خوری
• سس مایونز یک فنجان

دستور تهیه سس رنچ

برای تهیه این سس نیاز به مخلوط کن دارید، مایونز و خامه ترش را باید با مخلوط کن هم بزنید. بعد از آنکه این محلول کاملا با یکدیگر مخلوط شد، می توانید تمام مواد را به آن اضافه کنید و مجدد با مخلوط کن هم بزنید و در آخر برای سرو آماده کنید. طعم مرغ سوخاری همراه با سس رنچ بی نظیر است.

چگونه می توان تندی سس را تنظیم کرد؟

وقتی صحبت از مرغ سرخ شده می شود، دو جزء اصلی که باید به آن توجه کرد، پخت مرغ و چاشنی های آن هستند. در مورد میزان ادویه گوشت مرغ، همه چیز به نوع سس تند مورد استفاده بستگی دارد.
سس های تند، فقط حرارت ملایمی به گوشت می دهند. اگر می خواهید یک نتیجه تند داشته باشید، سس تندتر را انتخاب کنید. راه دیگر تنظیم سطح ادویه با مقدار کاین و فلفل سیاه در آرد چاشنی شده است.

چگونه بفهمیم مرغ سوخاری همراه با چاشنی پخته است؟

جدا از اینکه هر تکه می توانید با دست جدا و امتحان کنید، ساده‌ترین راه برای تشخیص پخته شدن مرغ با دماسنج است. ضخیم‌ترین قسمت گوشت باید در 165 درجه فارنهایت سرخ شود. بعد از پخت کامل، برای حفظ سلامت وعده غذایی خود، هر قطعه را بر روی یک توری سیمی قرار دهید، یا بر روی یک بشقاب دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد از آن نوش جان کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر