فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی + مراحل

سیب زمینی سوخاری از جمله غذاهای فست فودی است که طرفداران زیادی دارد و می تواند به عنوان میان وعده و یا پیش غذا در کنار دیگر غذاها از جمله مرغ سوخاری سرو شود. زمانی که صحبت از سیب زمینی سوخاری می شود، این نکته را باید در نظر داشته باشید که بهتر است از پودر سوخاری استفاده شود. پودر سوخاری را نیز می توانید در منزل تهیه و یا از فروشگاه ها خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سیب زمینی سوخاری آشنا شوید. در ابتدا، شاید جالب باشد بدانید که سیب زمینی، یک غذای بسیار مقوی و سرشار از کالری است. هر 100 گرم سیب زمینی به تنهایی، 77 کالری دارد. 100 گرم سیب زمینی آب پز، 86 کالری و 100 گرم سیب زمینی سرخ شده، 292 کالری دارد. حال بهتر است با طرز تهیه این پیش غذای خوش طعم بیشتر آشنا شوید.

سیب سوخاری پفکی

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری خوشمزه

سیب زمینی سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه بوده که در بسیاری از کشورها به عنوان پیش غذا و در برخی دیگر به عنوان غذا مصرف می شود. حال اگر قصد دارید با طرز تهیه آن بیشتر آشنا شوید، بهتر است با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • سیب زمینی، سه عدد
  • شیر به مقدار لازم
  •  آرد سفید سه قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری به مقدار لازم
  •  پودر سیر، آویشن، نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم

برای تهیه سیب زمینی سوخاری، ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و خلال کنید. نازک یا کلفت بودن خلال ها به سلیقه شما بستگی دارد. داخل قابلمه، آب و نمک بریزید تا جوش بیاید. سپس، سیب زمینی ها را داخل آب ریخته و بگذارید به مدت ده دقیقه بپزند. بعد از این مدت، سیب زمینی را از آب خارج کرده و آن ها را داخل دستمال بپیچید تا آب سیب زمینی ها کامل کشیده شود. نکته مهم این است که در این مرحله، از گرفتن سیب زمینی ها زیر آب سرد باید خودداری شود، چرا که سیب زمینی ها نرم خواهند شد.

در مرحله بعد، دو ظرف آماده کنید. در یکی از ظرف ها، تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی فراهم شود و سپس نمک، آرد، فلفل و پودر سیر را اضافه کنید. در ظرف دیگر، هم پودر سوخاری را آماده کنید.  در مرحله بعد، سیب زمینی را داخل مایع تخم مرغ و سپس داخل پودر سوخاری بغلتانید. بهتر است این مرحله، دو مرتبه تکرار شود تا مطمئن شوید که پودر همه قسمت های سیب زمینی را پوشانده باشد. سپس، سیب زمینی ها را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید.

روش سرخ کردن سیب زمینی ها

  1. سیب زمینی ها را داخل روغن بریزید و سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، سیب زمینی ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود.
  2. از فر برای سرخ کردن سیب زمینی ها استفاده کنید. برای این کار، ابتدا فر را روشن کرده تا داغ شود. سپس، سیب زمینی ها را روی سینی فر گذاشته و بگذارید به مدت تقریبا پانزده دقیقه داخل فر بمانند. در این حالت می توانید، سیب زمینی سوخاری پنیری داشته باشید.

سیب تو سبد

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پنیری

سیب زمینی سوخاری پنیری یکی دیگر از پیش غذاهای محبوب در بین افراد است که از آن در وعده های مختلف می خورند. حال اگر علاقه مند هستید تا با طرز تهیه این غذا بیشتر آشنا شوید، بهتر است این قسمت را به دقت بخوانید.

مواد لازم:

سیب زمینی دو یا سه عدد

 تخم مرغ دو عدد

 پنیر پارمسان یا پنیر رنده شده

 پودر سوخاری

نمک، ادویه و فلفل به مقدار لازم

ابتدا باید سیب زمینی ها را آب پز کنید تا نرم شوند. سپس، سیب زمینی را کاملا له کرده و با زرده تخم مرغ، آرد، ادویه ها و پنیر پارمسان و یا پنیر رنده ای ترکیب کنید.در مرحله بعد، سیب زمینی ها را ابتدا در تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری بغلتانید و داخل فر قرار دهید.

  • در این روش تهیه سیب زمینی سوخاری، دیگر نیازی به استفاده از روغن نخواهد بود.
  • این مدل به سیب زمینی سوخاری توپی معروف است و می توانید آن را برای مهمانی ها در نظر داشته باشید.
  • می توانید داخل سیب زمینی را با قارچ، گوشت و یا دیگر سبزیجات پر کنید تا طعم بهتری داشته باشد.
  • بهتر است همه سیب زمینی ها یک اندازه باشند، تا ظاهر بهتری پیدا کنند.

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی

پودر سوخاری دو نوع ریز و درشت دارد. نوع ریز آن عمدتا برای غذاهایی مانند ناگت و نوع درشت آن برای سوخاری ها و کتلت استفاده می شود. در این قسمت، سعی داریم طرز تهیه پودر سوخاری در منزل را آموزش دهیم. برای تهیه پودر سوخاری، به نان تست یا خمیر داخل نان باگت نیاز دارید. خرده های نان را بر روی سینی ریخته و داخل فر قرار دهید تا به مدت ده تا پانزده دقیقه حرارت ببینند و کامل خشک شوند. توجه داشته باشید که خرده های نان باید کاملا پودر شوند. که می توانید از غذاساز و یا گوشت کوب استفاده کنید. هر نوع ادویه ای که نیاز است را به خوبی با نان پودر شده مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. پودر تهیه شده را می توانید برای مصارف بعدی در یخچال نگهداری کنید. نکته دیگر این است که، مدت زمان قرار گرفتن خرده های نان داخل فر بسیار مهم است. چرا که نان نباید تغییر رنگ داشته باشد، اصطلاحا نباید طلایی رنگ شود.

در پایان

سیب زمینی، ماده خوراکی بسیار مغذی و سرشار از بتاکاروتن بوده و زمانی که پخته می شود، به راحتی جذب بدن می شود و بدن از آن برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده کرد. پس، لازم است که این خوراکی مقوی را در برنامه غذایی خود داشته باشید. بسیاری از افراد، طعم سیب زمینی را به تنهایی دوست ندارند. شما می توانید سیب زمینی را به صورت سوخاری و همراه با ادویه های باب میل تان سرو کنید و همینطور در کنار مرغ سوخاری که طرز تهیه آن را در مقاله ای جداگانه شرح داده ایم. اگر می خواهید سیب زمینی سوخاری سالم تری بخورید، می توانید آن را در فر و بدون نیاز به روغن تهیه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر