طرز تهیه مرغ سوخاری در قابلمه

اگر قصد دارید، طرز تهیه مرغ سوخاری در قابلمه را یاد بگیرید، این دستورالعمل برای شماست. مرغ سرخ شده که همیشه مورد علاقه افراد بوده، چه گرم و چه سرد خوشمزه است. وقتی صحبت از مرغ به میان می‌آید، هیچ ترکیبی خوشمزه‌ تر از یک تکه آبدار و خمیر مرغ سرخ شده بی نظیر وجود ندارد. اگر تا به حال مرغ سوخاری را داخل قابلمه درست نکرده اید، الان وقت آن است که با خواندن این مقاله برای همیشه طرز تهیه این خوشمزه را یاد بگیرید و آن را در قابلمه بدون نیاز به وسیله خاصی بپزید.

وسایل مورد نیاز برای تهیه مرغ سوخاری در قابلمه..

شما به یک ماهیتابه پهن درب دار نیاز دارید. ماهی تابه چدن برای اینکه گرمای یکنواختی ایجاد می کند، نسبت به سایر ماهی تابه ها بهتر است. یک کاسه بزرگ با کناره های بلند نیاز دارید تا مرغ را با آرد ادویه دار به خوبی مخلوط کنید.از دستمال یا حوله مخصوص آشپزخانه برای گرفتن روغن اضافی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری در قابلمه..

اگر می خواهید این غذای خوشمزه را در داخل خانه بدون هیچ مشکلی بپزید، بهتر است مواد لازم برای تهیه آن را که به شرح زیر است فراهم نموده و آن را برای خود و اعضای خانواده تان بپزید.

مرغ سوخاری کنتاکی قزوین

مرغ

می توانید یک مرغ کامل را برای سرخ کردن تکه تکه کنید، اما اگر می خواهید تمام گوشت تیره باشد یا برعکس، یا فقط برای صرفه جویی در وقت، می توانید قطعه های جداگانه مرغ را بخرید. اگر در حال غذا دادن به کودکان هستید که سینه مرغ را ترجیح می دهند یا به کسی که فقط گوشت سفید می خورد. خرید تنها سینه مرغ این امکان را به شما می دهد که غذا را مطابق با میل و ذائقه آنها بپزید.

پوشش

داشتن پوسته ترد و لطیف، مشخصه یک مرغ سرخ شده عالی است. این کار را با استفاده از پوشاندن قسمت بیرونی گوشت و پوست با نشاسته قبل از پخت به دست آورید. ساده ترین روش این است که قطعات را در یک کیسه کاغذی بزرگ پر از آرد که با نمک، فلفل و گاهی پاپریکا یا فلفل تند چاشنی شده است قرار دهید. کیسه را ببندید؛ آن را چند بار تکان دهید و سپس هر تکه را با احتیاط جدا کنید و قبل از سرخ کردن آرد اضافی را تکان دهید. البته می توانید به جای کیسه از یک کاسه بزرگ استفاده کنید. فقط تکه های مرغ را از طریق آرد چاشنی شده بغلتانید و طبق دستور عمل کنید. 

آشپزی

هنگامی که تکه های مرغ شما با مواد آردی پوشانده شد، آنها را به آرامی در روغن داغ قرار دهید و سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند.

مرغ سوخاری

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری

فیله مرغ      4 تکه

لیمو تازه    نصف استکان

پیاز        یک عدد متوسط

ادویه         به مقدار لازم

آرد گندم     ۲۰۰ گرم

تخم مرغ     ۳ عدد

شیر           ۲ لیوان

سرکه سفید   ۲ قاشق غذاخوری

روغن          به مقدار لازم

می توانید از پودر آویشن و پودر ریحان خشک برای طعم بهتر مرغ سوخاری استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری در قابلمه..

اگر می خواهید این غذای خوشمزه را در داخل خانه بدون هیچ مشکلی بپزید، بهتر است مواد لازم برای تهیه آن را که به شرح زیر است فراهم نموده و آن را برای خود و اعضای خانواده تان بپزید.

مرغ سوخاری فوق العاده ترد رستورانی

مرحله 1

تکه های برش خورده مرغ را بردارید و در صورت تمایل پوست آنها را بگیرید. آرد را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ بریزید. آرد را با پاپریکا، نمک و فلفل مزه دار کنید (پاپریکا به طلایی شدن مرغ کمک می کند). 

مرحله 2

در یک ظرف دیگر سه عدد تخم مرغ را با همزن دستی بزنید. نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده ۲ لیوان شیر را  به همراه دو قاشق غذاخوری سرکه سفید به مواد اضافه کنید. حدود ۱۵ دقیقه استراحت دهید، تا شیر غلیظ شود.

مرحله 3

تکه های مرغ را کاملاً به مخلوط آردی آغشته کنید. مرغ آردی را در یک ظرف بچینید و شیر غلیظ را روی آن‌ها بریزید. سپس ظرف مرغ ها را به مدت ۲ تا سه ساعت در یخچال بگذارید. 

مرحله 4

یک تابه بزرگ (چدن بهتر است) حدود 1/3 تا 1/2 با روغن نباتی پر کنید. حرارت دهید تا خیلی داغ شود. هر تعداد تکه مرغ را در قابلمه قرار دهید. مرغ را در روغن داغ دو طرف سرخ کنید. وقتی طلایی شد حرارت را کم کنید و ماهیتابه را بپوشانید. بگذارید 30 دقیقه بپزد. درب قابلمه را بردارید، حرارت را دوباره بالا ببرید و به سرخ کردن ادامه دهید تا ترد شود. 

مرحله 5

مرغ سرخ شده را روی حوله کاغذی آبکش کنید. بسته به میزان مرغی که دارید، ممکن است مجبور شوید چند بار سرخ کنید. مرغ سرخ  شده را در حالی که دارید بقیه را آماده می کنید در فر کمی گرم نگهداری کنید.

نکته

بعد از اینکه مرغ را از ماهیتابه خارج کردید، قبل از سرو باید بگذارید استراحت کند. برخی افراد این کار را با قرار دادن مرغ داغ روی کیسه کاغذی یا روی دستمال کاغذی انجام می دهند. با این حال، این روش می تواند منجر به خیس شدن پوست مرغ، به خصوص در سمتی که با کاغذ در تماس است، شود. یک روش بهتر این است که مرغ را روی توری سیمی قرار دهید که در بالای ورقه پخت قرار گرفته و وقتی داغ است برای طعم دهی بیشتر، کمی نمک روی آن بپاشید. 

زمان نگهداری مرغ سوخاری

مرغ سرخ شده زمانی بهترین است که تازه باشد و پوست آن هنوز ترد باشد. با این حال، باقیمانده مرغ ها را برای 2 تا 3 روز در یخچال می توانید نگه دارید. برای کسب بهترین نتیجه، باقیمانده مرغ سوخاری شده را دوباره در فر 350 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه گرم کنید.

ارزش غذایی مرغ سوخاری پخته شده در قابلمه

در هر وعده  489 کالری

 پروتئین 40.7 گرم

 کربوهیدرات 29.5 گرم

 چربی 21.8 گرم

کلسترول 116.1 میلی گرم

 سدیم 140.1 میلی گرم

4.8/5 - (13 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر