فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

طرز تهیه مرغ سوخاری کره ای

وقتی صحبت از مرغ به میان می‌آید، هیچ چیز خوشمزه‌تر از یک تکه مرغ آبدار و سرخ شده نیست. راه های زیادی برای تهیه یک مرغ سوخاری خوشمزه وجود دارد، از طعم ترد و آبدار مرغ سرخ شده با کره، هیچ کسی نمی تواند بگذرد. مرغ سوخاری کره ای را معمولا در فر سرخ می‌کنند تا تمیزتر، سالم‌تر و آسان‌تر پخت شود. مرغ سوخاری کره ای را، با مخلوط آرد چاشنی پوشانده شده، به طور کامل پخته، و در یک ساعت آماده می شود.

کره ممکن است راز واقعی طعم شگفت انگیز این مرغ در فر باشد. در ظرف پخت ذوب می شود و سپس مرغ به تابه داغ اضافه می شود و پوششی خوش طعم و ترد ایجاد می کند. ممکن است فکر کنید کره باعث سوختگی سطح مرغ می شود، اما این طور نیست، نمی سوزد. فقط از طعم بی نظیر این مرغ  خوشمزه، لذت ببرید.

مرغ سوخاری کره ای

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری کره ای

1 عدد مرغ
آرد همه منظوره
3/4 قاشق چایخوری نمک دریایی
1/2 قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده
1 فنجان آرد سوخاری
2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان ریز رنده شده
1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک
1/8 قاشق چایخوری فلفل هندی
4 عدد تخم مرغ بزرگ
2 عدد کره
شیر به مقدار لازم
3 عدد موسیر، چرخ کرده
3 قاشق غذاخوری کیپر، آبکش شده
1 عدد لیمو، نازک برش داده شده

مرغ تکه ای

مرحله اول

تکه کردن مرغ: بهترین حالت برای پخت مرغ سوخاری استفاده از مرغ تازه برای پخت است. قبل از هر چیز باید مرغ را به تکه های نه چندان ریز تقسیم کنید.

قسمت نوک بال ها، مملو از هورمون های خطرناک است و  استفاده نمی شود، پس حتما آن ها را جدا کنید. بال ها را از محل مفصل برش دهید تا راحت تر جدا شوند. استخوان ران را هم با فشار از مفصل جدا کنید و بعد به سادگی برش دهید. ران و ساق را هم از محل مفصل جدا کنید.

با کمک ساطور و یا چاقوی آشپزخانه، پشت و بدنه مرغ را جدا کنید و سینه مرغ را از وسط برش دهید. با این روش به راحتی تکه های مرغ سوخاری آماده می شود. بعد از تکه کردن و شستشوی مرغ، همه تکه ها را در ظرفی انتقال دهید.

مرحله دوم

در ظرف کم عمق، آرد، نمک و فلفل را مخلوط کنید. مرغ را با مخلوط آرد بپوشانید.

در یک ظرف پخت کم عمق دیگر، آرد سوخاری، پونه کوهی و سبزیجات خشک شده را مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در یک کاسه متوسط ​​بریزید و خوب هم بزنید. چند قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده را برای طعم و بافت بیشتر به مخلوط آرد اضافه کنید.

حدود 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر یا پودر پیاز را به آرد چاشنی شده اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله مرغ ها آماده پخت هستند. فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید و مرغ را به سینی فر منتقل کنید.

مرحله چهارم

در یک تابه بزرگ چدنی، کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید. تکه های مرغ را اضافه کنید و 6 تا 8 دقیقه بپزید به رنگ تا قهوه ای طلایی و پخته شود و تا نیمه بچرخید. سینه ها را به ظرف غذا منتقل کنید و با نمک مزه دار کنید. این کار را با مرغ باقی مانده تکرار کنید.

موسیر و کیپر را به ماهیتابه اضافه کنید و با هم زدن به مدت 30 ثانیه بپزید. برش های لیمو را  روی مرغ بریزید و با باقی مانده سس در کناره های ظرف سرو کنید.

جلوگیری از خشک شدن مرغ

بهترین راهکار برای جلوگیری از خشک شدن مرغ این است که، برای حفظ رطوبت مرغ، بعد از آنکه تمام ادویه ها با مرغ مخلوط شد، شیر پر چرب را به آن اضافه کنید، وقتی که شیر را اضافه کردید باید حداقل6ساعت یا حداکثر یک شب تا صبح در یخچال  مرغ استراحت کند، تا مواد به خوبی به خورد مرغ ها برود، با این راهکار شما یک مرغ آبدار خوشمزه خواهید داشت.

تهیه روکش مخصوص مرغ

برای تهیه روکش مخصوص مرغ باید آرد را همراه با نمک، فلفل هندی، فلفل قرمز، پودر سیر، فلفل سفید و کمی هم پودر پیاز مخلوط کنیم. سپس مرغ ها را از یخچال خارج کنید و  به خوبی با مخلوط آرد، آغشته می کنید.

آیا می توان نشاسته ذرت را، جایگزین آرد کرد؟

نشاسته ذرت یکی از مواد توصیه شده، برای تهیه تردترین مرغ سرخ شده است. نشاسته ذرت اغلب در دستور العمل های مرغ سرخ شده آسیایی استفاده می شود. ترکیب آرد با نشاسته ذرت تردترین نتیجه را ایجاد می کند. می‌توانید تمام آرد را با نشاسته ذرت جایگزین کرد، یا می‌توانید از آرد همه منظوره استفاده کنید.

بهترین روش سرخ کردن مرغ سوخاری کره ای

روش های مختلفی برای سرخ کردن مرغ وجود دارد، اما بهترین آن ها روش غرق شدن در روغن است. برای این روش باید یک ظرف پر از روغن را روی حرارت بگذارید و زمانی که به خوبی داغ شد، تمام تکه های مرغ ها را در داخل روغن سرخ  کنید. مرغ ها باید در روغنی با دمای 175  درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه سرخ شود. بعد از 10 دقیقه کمی مرغ ها را ظرف جابه جا می کنیم تا در صورت چسبیدن به یکدیگر از هم جدا شوند، سپس 10- 15 دقیقه باید زمان برای سرخ شدن مرغ بدهید. در حالت کلی 20 الی 25 دقیقه زمان برای سرخ و پخته شدن مرغ نیاز است.

برخی از افراد ترجیح می دهند این کار را در تابه کم عمق و تک به تک سرخ کنند، اما با روش غرق شدن در روغن تمام مرغ ها در مدت زمان کوتاه تر و به صورت یکدست سرخ می شوند.

بعد از سرخ شدن کامل مرغ ها، باید تکه های مرغ بر روی یک ظرف توری چیده شوند تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

چه نوع روغنی برای سرخ کردن مرغ بهتر است؟

گزینه های زیادی در مورد روغن مورد استفاده برای سرخ کردن عمیق وجود دارد. گزینه های رایج عبارتند از روغن بادام زمینی، روغن نباتی، روغن ذرت و غیره. روغن نباتی روغنی است که توصیه می کنیم برای سرخ کردن عمیق استفاده کنید. نقطه دود بالایی دارد و پس از استفاده برای سرخ کردن، قابل استفاده مجدد است. فقط کافی است، اجازه دهید روغن کاملا خنک شود، آن را صاف کرده و برای استفاده بعدی در ظرف نگهداری برگردانید. بهترین دما برای سرخ کردن مرغ 350 درجه فارنهایت است. اما طبیعی است که دمای روغن در حین پخت و پز تغییر کند. تا زمانی که روغن شما بین 300 تا 350 درجه فارنهایت باشد، مرغ شما عالی پخت می شود.

مرغ سرخ شده برای چه مدت مفید است؟

مرغ سرخ شده زمانی بهترین است که، تازه باشد و پوست آن هنوز ترد باشد. با این حال، باقیمانده ها برای 2 تا 3 روز در یخچال خوب هستند. بعد از این مدت، پوست به اندازه گرم شدن مجدد آن ترد نخواهد بود. برای بهترین نتیجه، باقیمانده مرغ سرخ شده را دوباره در فر 350 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه گرم کنید.

برای ترد شدن مرغ سوخاری چه کنیم؟

برای تردترین نتایج، مطمئن شوید که آرد در تمام شکاف های کوچک مرغ خام و حتی زیر هر پوست، آغشته شده است. احتمال سوختن کره بدون نمک در حرارت بالا کمتر از کره شور است.

دمای داخلی مرغ را با دماسنج غذا بررسی کنید تا مطمئن شوید که مرغ کاملا پخته شده است. این دستور غذا با سینه های مرغ بدون استخوان نیز استفاده می شود، در صورتی که، از سینه مرغ استفاده می کنید، زمان پخت به نسبت کمتر می شود. بعد از 12 تا 15 دقیقه دمای داخلی را بررسی کنید و در صورت نیاز به پخت ادامه دهید. همانطور که گفته شد می توانید مرغ ها را یک شب در شیر، و در یخچال نگه دارید، تا از مرطوب بودن مرغ مطمئن شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر