فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی kfc

مرغ سوخاری کنتاکی یکی از غذاهای بسیار خوش طعم رستورانی و پرطرفدار بین‌المللی است که طرز تهیه آن منحصر به فرد است. مرغ کنتاکی یا مرغ سوخاری کنتاکی به اختصار(KFC) در دنیا شناخته شده است. مرغ سوخاری کی‌ اف‌ سی به نوعی فست فود به حساب می‌آید و از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای آمریکا در میان مردم است. البته به طور کلی مرغ سوخاری kfc با مرغ سوخاری کنتاکی متفاوت است. هرچند که طرز تهیه مرغ سوخاری kfc با مرغ کنتاکی تفاوت چندانی ندارد.

شما هم می توانید مرغ کنتاکی خانگی خود را به روش رستورانی، مرحله به مرحله با این دستور پخت پیش ببرید و نتیجه خوبی از این روش پخت مرغ سوخاری بگیرید.

مرغ کنتاکی kfc

طرز تهیه مرغ کنتاکی به روش رستورانی چگونه است؟

در این قسمت طرز تهیه مرغ کنتاکی KFC را تهیه کرده‌ایم. این روش، شیوه پخت اصلی این غذا است و در صورتی که مطابق دستورالعمل گفته شده پیش بروید، می‌توانید یک مرغ سوخاری رستورانی بسیاری خوشمزه را داشته باشید.

مرغ سوخاری

مواد لازم برای تهیه مرغ کنتاکی رستورانی در خانه

• ادویه‌ به مقدار لازم شامل: خردل خشک، پودر کرفس، فلفل سیاه، فلفل سفید، پونه کوهی، پودر سیر، پودر آویشن، پاپریکا، نمک، پودر ریحان و زنجبیل
• مرغ 6 تکه(ران یا سینه)
• شیر 1 پیمانه
• تخم مرغ دو عدد
• آرد سفید 2 پیمانه

مرحله اول
در ابتدا برای تهیه مرغ کنتاکی رستورانی پوست مرغ را کاملا جدا کنید و تکه‌های مرغ را با دقت بشویید. سپس 4 لیوان آب را در قابلمه‌ای ریخته و اجازه دهید بجوش بیاید.

مرحله دوم
پس از بجوش آمدن آب، مرغ‌ها را درون قابلمه قرار دهید. پس از این کار، آب کمی از جوشیدن می‌افتد. اجازه دهید تا دوباره شروع به جوشیدن کند. در این حین کف‌هایی که بر روی سطح آب جمع می‌شوند را به کمک یک قاشق یا ملاقه از درون قابلمه خارج نمایید.

مرحله سوم
بعد از جمع کردن کف‌ها، یک پیاز متوسط را خورد کرده و در قابلمه مرغ‌ها بریزید. درب قابلمه را گذاشته همچنین چوب دارچین و سیر را نیز به محتویات درون قابلمه اضافه کنید. سپس 20 دقیقه با حرارت متوسط زمان می‌دهید تا تکه‌های مرغ به حالت نیمه پخته در آیند.

مرحله چهارم
بعد از نیم پز شدن مرغ‌ها، آن‌ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید تا به صورت کامل سرد شوند. سپس مرغ‌ها در طرف مورد نظر قرار داده و یک حبه سیر ریز خرد شده و یک پیاز رنده شده(رنده درشت) روی تکه‌های مرغ بریزید. همچنین آب لیموترش و زعفران دم کرده را نیز به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط نمایید. در این مرحله درب ظرف را بسته و اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت در یخچال استراحت کنند.

مرحله پنجم
در یک ظرف مخلوط آرد سفید و ادویه‌های گفته شده را ریخته و در ظرف دیگری تخم مرغ‌ها را بریزید. سپس به تخم مرغ‌ها شیر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم
در این مرحله، در ظرفی مناسب، روغن ریخته و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. میزان روغن باید به گونه‌ای باشد که تکه‌های مرغ مزه‌دار شده در آن شناور شوند. تا داغ شدن روغن به سراغ مرغ‌ها بروید.

مرحله هفتم
ابتدا مرغ را در آرد سفید و ادویه‌ها به خوبی بغلتانید و سپس به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته کنید. در آخر مجدد به ترکیب آرد سفید آغشته کنید. در این مرحله بهتر است به مرغ‌ها حدود 15 دقیقه زمان دهید.

مرحله آخر
پس از اینکه مرغ‌ها به خوبی با مواد مزه‌دار شدند، آن‌ها را به آرامی در روغن کاملا داغ شده قرار دهید و با حرارت متوسط اجازه دهید تا کاملا سرخ شوند. برای سرخ کردن تکه‌های مرغ تقریبا 10 دقیقه زمان لازم است.
پس از سرخ شدن، مرغ سوخاری KFC شما آماده است. نوش جان!

یکی از دلایلی که این غذا را در لیست محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای آمریکا و دنیا قرار داده است، ادویه‌هایی است که در زمان طبخ مورد استفاده قرار می‌گیرند و طعم این غذا را با مرغ سوخاری کنتاکی و دیگر مرغ سوخاری‌ها متمایز می‌کند. ما در ادامه مطلب علاوه بر تاریخچه این غذا و انواع آن، طرز تهیه مرغ سوخاری کی ‌اف‌ سی را نیز قرار داده‌ایم. اگر شما هم به دنبال دستور طبخ این غذای پرطرفدار هستید، همراه ما باشید تا بتوانید در منزل، یک مرغ سوخاری خوشمزه و خوش طعم به روش kfc داشته باشید.

مرغ کی اف سی کنتاکی

مرغ سوخاری برای اولین بار کجا و چگونه تهیه شد؟

قبل از پرداختن به طرز تهیه مرغ سوخاری kfc به تاریخچه این غذا می‌پردازیم. شاید بسیاری از ما تا الان بر این باور بودیم که مرغ سوخاری را برای اولین بار آمریکایی‌ها را ابداع کردند و در واقع آمریکا را مبدا رایج شدن مرغ سوخاری در دنیا می‌دانستیم. اما جالب است بدانید که شواهد موجود از تاریخچه این غذای بسیار دلچسب و محبوب، نشان می‌دهد که طرز تهیه مرغ سوخاری شده در اروپا و از زمان قرون وسطی موجود بوده است. در اسکاتلند، مردم مرغ را در حجم زیاد روغن بسیار داغ سرخ کرده و استفاده می‌کردند. هرچند که در آن زمان این غذا بدون چاشنی‌ها و ادویه‌های مخصوص kfc و شباهت چندانی به مرغ سوخاری kfc معروف به معنای امروزی نبوده است و مزه آن نیز گاهی تلخ بوده است.
تقریبا در اواخر قرن 18 بود که اسکاتلندی‌های زیادی به آمریکا مهاجرت کرده و در ایالت‌های کارولینا، ویرجینیا و سایر مناطق جنوبی آمریکا ساکن شدند. در این زمان طرز تهیه مرغ سرخ کرده در روغن فراوان به سبک اروپایی‌ها نیز به آمریکا ورود پیدا کرد و در میان مردم آمریکا نیز رواج یافت. این شیوه طبخ مرغ، ایده‌ای جدید و نو بود که توسط اسکاتلندی‌ها بوجود آمده بود، اما به مرور زمان بردگان آفریقایی با افزودن طعم دهنده‌ها و چاشنی‌های مخصوص، مرغ سوخاری به معنای امروزی را ابداع نمودند. و مرغ سوخاری خوشمزه، غذای جدیدی بود که برای اولین بار توسط بردگان و در جنوب آمریکا طبخ شد.

جهانی شدن مرغ سوخاری کنتاکی

تا اینجا فهمیدیم که مرغ سوخاری از اروپا شکل گرفته و در آمریکا و توسط آفریقایی‌ها تکمیل شده است. اما به مرور زمان این شیوه طبخ تکمیل شد و روش‌ها و طعم‌های مختلفی از مرغ سوخاری  کنتاکی بوجود آمد. یکی دیگر از مواردی که مرغ سوخاری، مخصوصا مرغ سوخاری kfc را در میان مردم جهان و علی‌الخصوص آمریکا تا این اندازه محبوب کرده است، روش‌های پخت متنوع و قیمت مناسب آن است. این محبوبیت و طرفداری چنان گسترش یافت که مرزهای آمریکا را رد کرده و به محبوبیت جهانی رسیده است.
بنابراین سایر کشورهای جهان نیز به دنبال بدست آوردن دستور پخت این غذا، با در نظر داشتن سلیقه غذایی مردم کشور خود همراه با خلاقیت، دستور العمل‌های متفاوتی از مرغ سوخاری را عرضه کردند. که محبوب ترین مرغ سوخاری‌های جهان عبارتند از:

عکس تبلیغاتی

جمع‌بندی طرز تهیه مرغ سوخاری kfc

مرغ سوخاری KFC یکی از فست فودهای پرطرفدار در جهان و حتی ایران بشمار می‌‌آید. برای تهیه این غذای بسیار خوش طعم و پر طرفدار، دستور پخت‌های متنوعی ارائه شده است. اما در این مقاله ما طرز تهیه مرغ سوخاری KFC به صورت اورجینال را در اختیار شما قرار داده‌ایم که در صورت رعایت نکات و استفاده از تمامی مواد غذایی گفته شده مخصوصا ادویه‌ها، می‌توانید یک مرغ سوخاری KFC با طعمی واقعی را در خانه تهیه کنید.

4.9/5 - (224 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر