فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

چه مخلفاتی با مرغ سوخاری میچسبه؟

غذا های سوخاری این روزها تبدیل شده اند به یکی از محبوب ترین غذاهای مردم ایران که با علاقه زیاد آن را سرو کرده و از آن لذت می برند.خیلی از مواد خوراکی را میشود سوخاری کرد .مثل قارچ،سیب زمینی، پیاز و غیره اما محبوب ترین غذای سوخاری مرغ سوخاری و مرغ سوخاری کنتاکی است و بعید است نام سوخاری به میان بیاید اما از آنها یاد نشود. یکی از موضوعاتی که ذهن طرفداران این غذا را به خود مشغول کرده است این است که چه مخلفاتی را می توانند با غذاهای سوخاری بخورند که غذا بیشتر به آن ها بجسبد و از خوردن ان لذت ببرند.

چه مخلفاتی با مرغ سوخاری میچسبه؟

انواع نوشیدنی و تاریخچه آن

انواع زیادی از نوشیدنی ها مثل دوغ، شربت، شیر، آب میوه، آب، قهوه، نوشابه، چای، دمنوش و غیره وجود دارند که با توجه به موقعیت و شرایط به همراه غذا یا به تنهایی و در مکان های مختلف نوشیده میشوند. هرکدام از نوشیدنی های ذکر شده تاریخچه مخصوص به خودشان را دارند و داستان جالبی برای تعریف کردن دارند. اما طبق کتاب( تاریخ کوتاه صنعت نوشیدنی )استفاده از نوشیدنی هایی مثل آب میوه و آب انگور برمی‌گردد به هشت هزار سال پیش و نخستین آبمیوه صنعتی نیز در سال ۱۹۵۲ توسط شرکت آلمانی با نام کاپری سان به ثبت رسید و در سال ۱۹۶۶ به بازار عرضه شد. این نوشیدنی ها قبل از انقلاب یعنی قبل از سال ۱۳۵۷ با نام ساندیس به ایران راه پیدا کرده بودند و توانسته بودنند طرفداران زیادی پیدا کنند. تاریخچه نوشابه هم که یکی از مشهورترین و میتوان گفت پر طرفدار ترین نوشیدنی جهان است بر می گردد به سال ۱۸۸۶ و داروسازی بنام جان پمبرتون در کولومبوس با ترکیب کردن کوکا و کولا ترکیبی جدید ایجاد کرد که امروزه از آن به عنوان مشهور ترین نوشیدنی جهان(کوکاکولا) نام برده می شود .
این نوشابها تا دهه ۱۸۹۰ به صورت دستی بطری بطری پر شده و بسته بندی میشد اما در دو دهه بعد تولید این نوشابها صنعتی شد و با دستگاههای صنعتی به صورت عمده تولید و به بازار عرضه می شد.

شما برای اینکه بتوانید نوشیدنی مورد نظر خود را انتخاب کنید گزینه های زیادی دارید اما برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید باید توجه کنید که آیا  نوشیدنی که انتخاب می کنید به هضم غذایتان کمک می‌کند یا باعث حس سنگینی در شما می شود؟ برای سلامتی‌تان مضراست یا مفید؟ طعمش را دوست دارید یا خیر؟ بعد از پاسخ دادن به همه این سوالات میتوانید انتخابی دلچسب داشته باشید انتخابی که بتوانید با آن از غذایتان نهایت لذت را ببرید. یکی از نوشیدنی هایی که همیشه در دسترس شماست آب است و همیشه کنار غذاهایمان وجود دارد اما آیا این عادت همیشگی به صلاح ماست آب برای انسان بهترین نوشیدنی است که نوشیدن آن در بین غذا باعث عبور بهتر غذا میشود اما بعد از خوردن غذا به شما احساس سنگینی میدهد و باعث میشود غذایتان به خوبی هضم نشود و بهتر است آب قبل از غذا یا بعد از غذا میل شود و نه همراه با آن .
نوشابه؛ کولا ها(نوشابه ها) برای کسانی که مشکل هضم غذا دارند نوشیدنی مناسبی است و مقدار کم آن به هضم غذا کمک می کند اما نباید به مقدار زیاد و به طور مرتب از آن استفاده کنید چون ممکن است جدارهای لوله گوارش شما آسیب ببیند.
یکی از پیشنهادهای مناسب برای نوشیدنی همراه با غذاهای سوخاری نوشابه است که اگر شما آن را به مقدار مناسب استفاده کنید می تواند برای هضم غذایتان کمک کننده باشد نوشابه هایی که این روزها با غذاها سرو می سود می تواند به هذم غذای شما کمک کند. نوشابه، دلستر، آب و دوغ می توانند مخلفات مرغ سوخاری به عنوان نوشیدنی معرفی شوند.

بهترین نوشیدنی مخلفات مرغ سوخاری

سالاد و تاریخچه آن

سالاد ها انواع متفاوتی دارند مانند سالاد کاهو، سالاد سزار ،سالاد الویه ،سالاد لبنانی، سالاد شیرازی، سالاد کلم ،سالاد گوجه فرنگی  و سالاد اسفناج که در هر رده سنی که باشید و با هر ذائقه ای میتوانید سالادی مناسب خود را پیدا کنید و با آن به سفره هایتان رنگ و لعاب زیبا بدهید. سالادها به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین هایی که در سبزیجات و صیفی جات وجود دارد برای بدن فوائد زیادی دارد .برای مثال فیبر موجود در سبزیجات باعث کاهش کلسترول و گوارش بهتر و جلوگیری از یبوست میشود.
یا ویتامین ها و مواد معدنی که در میوه ها و سبزیجات موجود در سالاد وجود دارند مثل آنتی اکسیدان ها ،ویتامین c، لیکوپن و …. از شما در برابر سرطان محافظت می کند .
همچنین سالاد برای کسانی که قصد دارند کاهش وزن داشته باشند یکی از مفیدترین غذاهابه شمار می رود و به دلیل سبک بودن و داشتن مواد مغذی کامل میتوان حتی جایگزین وعده های غذایی شود. تاریخچه سالاد هم برمی‌گردد به قرون وسطای که مردم در زمستان های سرد گوشت نمک زده و سبزیجات می خوردند و در فصل بهار که گیاهان رشد بهتری داشتند سبزیجات را بیشتر مصرف می کردند. رفته رفته سالاد یا همان مخلوط سبزیجات به برنامه غذایی مردم افزوده شد و در طول سال‌های گذشته انواع آن متنوع تر گردید.

سالاد و تاریخچه آن

 سالاد مخلفات مرغ سوخاری

یکی از سالاد های پرطرفدار که با غذاهای سوخاری خورده می شود سالاد کلم است که یکی از پرخاصیت ترین سالادها به شمار می رود. کلم باعث تقویت چشم‌ها ، بهبود هضم غذا، بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول خون ،پیشگیری از ابتلا به سرطان ،تقویت دستگاه ایمنی بدن، کاهش علائم پیری ،تسکین دردو کنترل دیابت می شود. سالاد کلم به عنوان مخلفات در کنار مرغ سوخاری در بسیاری از کشورها مصرف می شود.

طرز تهیه سالاد کلم

مواد لازم
کلم سفید 1عدد
کلم قرمز به مقدار دلخواه
هویج متوسط 2عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
سس مایونز به اندازه کافی
آب لیمو 1 قاشق غذا خوری
کلم سفید را خوب بشویید برگ برگ کنید و به چهار قسمت تقسیم کنید به صورت رشته ای و باریک خرد کنید و در ظرفی بزرگ بریزید.به همین ترتیب کلم قرمز را هم ریز کنید و به ظرف اضافه کنید. سپس هویج را با رنده بزرگ رنده کنید و به کلم ها اضافه کنید.
سس را با مقداری نمک، فلفل و آب لیمو مخلوط کنید و به ظرف سالاد اضافه کنید. سالاد شما برای سرو آماده است. حتما این سالاد خوشمزه را درست کنیدو در کنار خانواده آن را میل کنید.
تیم چاکوچ با تحقیق و مطالعه فراوان بر روی خواص سالاد ها و نوشیدنی های متفاوت بهترین ها را ببه عنوان مخلفات مرغ های سوخاری و مرغ کنتاکی های خوش طعم خود انتخاب کرده است تا شما با خیال راحت بتوانید از این مجموعه سوخاری های خوشمزه سفارش دهید و همراه با سالادکلم و سس های مخصوص از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرید. مخلفات مرغ سوخاری و تنوع در آن می تواند به شما کمک کند تا غذای خوش طعمی را با لذت میل کنید.

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر