فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

راز مرغ سوخاری خوب چیست؟

حتی اگر یکبار در عمرتان مرغ سوخاری خوب را خورده باشید باز هم عاشق مزه آن شده و می خواهید در طول هفته آن را بخورید. درست کردن این غذا در خانه بسیار سخت بوده و بسیاری از خانم هایی که دستپخت خوبی هم دارند نمی توانند این غذا را به خوبی در خانه خود بپزند. حال برای اینکه بتوان این غذای خوشمزه را خورد باید به رستوران ها و فست فودهایی رفت که این غذا را سرو می کنند. چرا که طعم و مزه مرغ سوخاری فست فودها قابل قیاس با طعم و مزه مرغ سوخاری خانگی نیست. در سراسر دنیا بسیاری از سرآشپزها با توجه به ذائقه مشتریان خود این غذا را به روش خاصی طبخ میکنند، که سبب شده تا تعداد مشتریان ان ها روز به روز بیشتر شود. پس به راستی رازی در پشت طعم و مزه این غذای وسوسه برانگیز وجود دارد که بهتر است شما در این مقاله با این راز که تنها سرآشپزهای بین المللی و حرفه ای میدانند بیشتر آشنا شوید.

راز مرغ سوخاری خوب چیست؟

چگونه می توان مرغ سوخاری خوب را پخت؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان یک مرغ سوخاری خوب و خوشمزه را پخت بهتر است با برخی از ترفندهای پخت این غذا که در بیشتر کشورهای خارجی مورد استفاده قرار گرفته است آشنا شوید، تا پی به راز خوش طعم بودن این غذای جهانی ببرید.

خمیر روی مرغ سوخاری می تواند به خوش طعم شدن ان کمک کند

همه ما زمانی که مرغ سوخاری را می بینیم، در نگاه اول با مرغی روبرو هستیم که در لایه ای از خمیر ترد و خوشمزه مدفون شده است و ما با هر گاز خود از خوردن این غذا بیشتر لذت می بریم. حال برای بسیاری از ما این سوال پیش می آید که این خمیر از چه موادی تولید شده است؟ در بسیاری از کشورهای اروپایی برای تهیه این خمیر از آرد، نشاسته ذرت، پودر پیاز، پودر سیر، پونه کوهی، ریحان، فلفل سفید، فلفل سیاه و پاپریکا برای مزه دار شدن این خمیر خوشمزه و ترد استفاده می کنند.

خیساندن مرغ از شب قبل در مخلوطی از ماست، شیر و دوغ

در بسیاری از کشورهای اروپایی برای اینکه مرغ سوخاری مزه خوبی داشته باشد، سعی می کنند تا مرغ را به مدت یک شبانه روز در ترکیبی از لبنیات مخصوصا دوغ استراحت دهند تا مزه ترش و نمکی دوغ وارد مرغ شده و آن را خوش عطر کند. سپس زمانی که می خواهند آن را بپزند رطوبت اضافی آن را با دستمال می گیرند و سپس آن را در ترکیب خمیری قرار می دهند و سرخ می کنند.

از چه وسیله ای برای سرخ کردن مرغ سوخاری استفاده شود؟

اگر می خواهید این غذا را در خانه بپزید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که وسیله ای که برای سرخ کردن مرغ استفاده می کنید، بسیار مهم بوده و شما می توانید با استفاده از یک وسیله استاندارد حرارتی یکنواخت به مرغی که در حال پخت است وارد کنید. توصیه ما برای اینکه بتوانید یک مرغ سوخاری خوشمزه داشته باشید استفاده از ماهیتابه چدنی است. این وسیله به راحتی می تواند گرما را به صورت یکنواخت به تمام نقاط ماهیتابه پخش کند و به راتی تمامی نقاط مرغ به یک اندازه و به صورت مغز پخت پخته می شوند.

از چه وسیله ای برای سرخ کردن مرغ سوخاری استفاده شود؟

قلق های پخت مرغ سوخاری حرفه ای

اگر می خواهید مرغ سوخاری خوش طعم را در خانه بپزید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این کار کمی سخت است ولی شدنی است. شما می توانید با یادگیری قلق های پخت این غذای جهانی به راحتی آن را در خانه خود بپزید.

با تکان خوردن مرغ، تمامی خمیر روی آن ریزش می کند

برای پخت این غذا یادتان باشد که به هیچ عنوان مرغ را تکان ندهید چرا که هرگونه حرکتی در جهت جابجایی مرغ سبب می شود تا تمامی موادی که برای خمیر روی آن تهیه کرده اید ریخته شود و مرغ شما سوخاری و ترد نشود.

درجه حرارت بالا سبب سوخاری شدن مرغ می شود

بسیاری از ما بنا بر عادت غذاهای خود را با درجه حرارت کم و به صورت آرام پز می پزیم ولی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مرغ سوخاری برای اینکه سوخاری و ترد شود باید از همان ابتدا با درجه حرارت بسیار بالا پخته شود. بنابراین یادتان باشد که زمانی که مرغ را درون روغن می گذارید باید حرارت روغن بسیار بالا باشد.

برای سرخ کردن این غذا از روغن های با کیفیت استفاده کنید

در بسیاری از رستوران ها برای صرفه جویی در مصرف روغن از روغن هایی برای سرخ کردن مرغ ها استفاده می شود که یکبار از آنها استفاده شده است، این کار میتواند سبب به خطر افتادن افرادی باشد که این غذا را می خورند. در بسیاری از کشورهای اروپایی برای اینکه افراد از کیفیت بالای این غذا تعریف کنند سعی می کنند از  روغن های با کیفیتی چون روغن کانولا و روغن بادام زمینی استفاده کنند. این روغن ها به دلیل داشتن حرارت گرمایی بالا به هیچ عنوان در دماهای بسیار بالا آثار مخربی بر روی غذا ایجاد نمی کنند.

قلق های پخت مرغ سوخاری حرفه ای

بنابراین

اگر به دنبال این هستید که مرغ سوخاری را به عنوان یک غذای محبوب در لیست غذای هفتگی خود قرار دهید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که پخت این غذا در خانه کمی سخت است. از این رو اگر می خواهید مرغ سوخاری با کیفیت و خوش طعمی را سرو کنید، بهتر است فست فودهایی که این غذا را با به روزترین متدهای آشپزی می پزند را انتخاب کنید. مرغ سوخاری در کنار اینکه می تواند به عنوان یک غذای کامل شما را سیر کند، می تواند حس خوبی را در هنگام خوردن آن در بدن شما به وجود بیاورد.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر