فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

مرغ سوخاری گرم چاکوچ

غذاهای طبخ شده در مجموعه چاکوچ به صورت گرم توزیع می‌شود. سلامتی شما برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما می‌دانیم تاثیرات منفی غذای سرد شده بر بدن چیست پس همواره می‌کوشیم با سرو کردن غذای تازه، گرم و مطبوع چاکوچ ضامن سلامتی شما باشیم. متخصصین تغذیه بر این باورند که خوردن غذاهای خیلی داغ و یا خیلی سرد برای بدن بسیار مضر هستند. غذا وقتی وارد بدن می‌شود باید با دمای بدن تعادل برقرار کند تا در هضم آن اختلالی ایجاد نشود. چاکوچ غذاهای خود را با دمای مناسب بدن سرو می‌کند. در ادامه به آسیب‌های ناشی از خوردن غذا با دمای بسیار پائین و یا بسیار بالا خواهیم پرداخت.

مرغ سوخاری گرم چاکوچ

تاثیرات منفی غذاهای سرد و داغ بر روی بدن

غذا به دو صورت سرد و گرم سرو می‌شود. بعضی از غذاها مانند ساندویچ‌های کالباس، ژامبون، سالاد الویه، سالاد اندونزی، سالاد ماکارانی و برخی از فینگرفودها از غذاهای سرد محسوب می‌شوند. برخی از غذاها مانند کباب، خورشت ‌های ایرانی، مرغ سوخاری، غذاهای برنجی و پیتزا از غذاهای گرم هستند. غذاهای سرد معمولا باعث عوارضی در بدن می‌شوند. حتی وقتی شما نوشیدنی‌های خیلی سرد را مصرف می کنید، ممکن است مشکلات زیادی در دستگاه گوارش ایجاد کند.

مضرات غذای خیلی سرد

وقتی غذای سرد وارد معده می‌شود، معده باید فعالیتی اضافه انجام بدهد تا بتواند دمای آن غذا را تا حدی با دمای بدن تنظیم کنند. علاوه بر مشکلات شدید گوارشی که ممکن است در پی خوردن غذای سرد به ‌وجود بیاید، باعث ترک خوردن مینای دندان نیز می‌شود. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که شما غذایی سرد را با غذایی گرم در فاصله ‌ای کوتاه بخورید. ترک خوردن مینای دندان موجب پوسیدگی آن نیز خواهد شد. مصرف غذاهای سرد ممکن است باعث افزایش وزن نیز بشود و همان‌طور که می‌دانید با افزایش وزن زیاد مشکلات قلبی نیز به ‌وجود می‌آید. حتی زمانی که غذایی را پس از طبخ در یخچال نگهداری می‌کنید نباید آن را قبل از گرم کردن بخورید. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که حتی غذای پخته شده همیشه باید قبل از خوردن گرم شود زیرا غذای سرد باعث می‌شود هضم غذا بسیار سخت شود. طب سنتی چینی باور دارد که غذای سرد می‌تواند مشکلاتی مربوط به روده به ‌وجود بیاورد. مصرف غذای سرد به بدن شوک وارد می‌کند و ممکن است منجر به حساسیت‌های گوارشی، عفونت‌ها، گرفتگی عضلات و خستگی شود.

مضرات غذای خیلی سرد

تحریک گلو

بعضی از اشخاص گلوی بسیار حساسی دارند. خوردن غذای سرد به این افراد توصیه نمی‌شود زیرا باعث درد و سوزش گلو در آن‌ها می‌شود و حتی در مواردی ممکن است سرماخوردگی را نیز تشدید کند.

کاهش دمای بدن

یکی دیگر از عوارض خوردن غذای سرد تغییر دمای بدن است. سرما می‌تواند بر روی گردش خون تاثیر بگذارد.

سبزیجات

برخی افراد اعتقاد دارند که سبزیجات را نیز باید پخت زیرا ممکن است در سبزیجات خام باکتری‌های مضری وجود داشته باشند که فقط با حرارت از بین بروند. البته این را می‌دانیم که با پختن سبزیجات بعضی از مواد مفید آن از بین می رود، اما برای حل این مشکل نیز راه‌هایی مثل بخارپز کردن وجود دارد که هم تا حد زیادی ویتامین‌ها را در خود حفظ می‌کند و هم باکتری‌های مضر را از بین می‌برد.

مضرات غذای داغ

غذای خیلی داغ جوانه‌ های چشایی را می‌سوزاند و عملکرد آن ‌ها را مختل می‌کند. اگر جوانه‌های چشایی شما کارایی قبل را نداشته باشند، دیگر قادر به تشخیص مزه و طعم غذا نخواهد بود. ممکن است در اثر خوردن غذاهای خیلی داغ به مرور زمان دیواره معده آسیب ببیند. دمای بالای غذا ممکن است باعث شود که سلول‌های مری از بین بروند و از آن پس فرد نتواند غذا را به خوبی بخورد. زیرا مری او دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

سرطان مری

اگر در عادت غذایی فرد این روند ادامه پیدا کند یعنی خوردن غذای داغ برایش عادی شود، پس از طی مدت زمانی احتمال بروز سرطان مری وجود خواهد داشت. دکتر Devandra Sohal متخصص سرطان MPH است. او عقیده دارد که هر نوع نوشیدنی و غذای خیلی داغ می‌تواند مخاط گلو و مری را تحریک کند. این یعنی دما می‌تواند عامل بسیار خطرناکی باشد. آسیب‌های حرارتی اگر به طور مکرر در بدن روی دهد، منجر به التهاب‌های مزمن و تشکیل سلول‌های سرطانی می‌شود.

سرطان مری

خطر زخم معده

در مواردی غذای جامد بسیار داغ می‌تواند باعث سوختگی دستگاه گوارش شود و حتی فرد را دچار زخم معده کند. زخم معده یک نوع بیماری است که در اثر زخم‌های دردناکی در مخاط معده به ‌وجود می‌آید.

فواید غذای گرم

بهتر است غذا را به صورت گرم مصرف کنیم چون دستگاه گوارش ما عملکرد بهتری در واکنش با غذای گرم دارد و غذا را سریع‌ تر هضم می‌کند. غذای با درجه حرارت مناسب یعنی درجه حرارتی مناسب با دمای بدن بهترین انتخاب از بین غذای سرد و داغ است؛ نه آن‌ قدر سرد که به بدن شوک وارد کند و نه آن‌ قدر داغ که از سلول‌های دهان تا سلول‌های معده را بسوزاند.

فواید غذای گرم

مقایسه غذای گرم و سرد

اگر دچار مشکلات گوارشی هستید غذای گرم انتخاب بسیار بهتری است. هضم غذای سرد کمی سخت تر است. کالری در غذاهای پخته و خام تقریبا برابر است. می‌توانید یک سیب ‌زمینی را در نظر بگیرید که پخته شده است و یک سیب ‌زمینی دیگر که خام است. ممکن است کالری موجود در آن‌ها تقریبا برابر باشد اما قطعا سیستم گوارش شما آن‌ها را به شیوه مختلفی هضم می‌کند. غذای فراوری شده راحت ‌تر هضم می‌شود. در حالت کلی وقتی غذا را می‌ پزید در طول پخت مواد دیگری هم به آن اضافه می‌کنید، و همین موضوع می تواند سبب هضم سریع غذا در معده شما بشود.

اعتدال در چاکوچ

بارها شنیده‌اید که می‌گویند در حد اعتدال غذا بخورید. می‌خواهیم بگوییم دمای غذایی که می‌خورید نیز در حد اعتدال باشد.همان‌طور که یک نوشیدنی ولرم می ‌تواند گاهی به هضم یک غذا کمک کند، یک نوشیدنی سرد نیز می‌تواند هضم غذا را به تاخیر بیندازد و حالا شما می‌دانید که یک نوشیدنی خیلی داغ می‌تواند چه مضراتی برای بدن شما داشته باشد. در مورد غذا هم دقیقا همین‌طور است. مجموعه چاکوچ با بهره‌ گیری از نکات علمی و به روز به شما این اطمینان را می‌دهد که غذایی سالم در دمایی مناسب میل کنید. مرغ‌های سوخاری چاکوچ همواره در دمایی مناسب و با کیفیتی بالا برای شما عزیزان سرو می‌شود.

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر