فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

مرغ سوخاری یا برگر کدامیک بهتر است؟

غذا یکی از نیازهای حیاتی است که تنوع بسیار زیاد آن باعث شده هر آدمی بتواند با هر سلیقه ای که دارد متناسب با ذائقه اش غذایی را برای خوردن انتخاب کند. ما در این مقاله به مقایسه مرغ سوخاری و مرغ سوخاری کنتاکی با برگرها پرداختیم تا بتوانیم در انتخاب غذای مناسب به شما کمک کنیم. البته لازم به ذکر است که انتخاب غذا چیزی کاملاً سلیقه‌ای است و شما با توجه به علایقتان هر کدام را که می پسندید و دوست دارید میل می کنید . اما فاکتورهایی مانند تنوع ، قیمت و سلامتی وجود دارد که در انتخاب غذای خود باید به آنها توجه کنید.

رنسانس سوخاری چاکوچ

مرغ سوخاری

در مقالات قبلی موجود در این سایت درباره تاریخچه سوخاری ها به طور مفصل صحبت کردیم که با مراجعه به آنها می توانید به طور کامل با تاریخچه آن آشنا شوید . اما اگر بخواهیم خلاصه وار درباره تاریخچه مرغ سوخاری صحبت کنیم، باید بگوییم که  غذاهای سوخاری ریشه در آمریکا و رستوران های کی اف سی دارند. آشپز آمریکایی که برای اولین بار در رستوران کوچک خود در کنار پمپ بنزین مرغ سوخاری پخته و این برند را جهانی کرده است.

انواع غذاهای سوخاری

مرغ های سوخاری تنوع زیادی ندارند اما با توجه به چاشنی ها و پودر سوخاری های متفاوت در آن می توان طعم آن را تغییر داد.

پودر سوخاری های متفاوتی مانند  پودر سوخاری طلایی، پودرسوخاری سبز، پودر سوخاری اسپانیایی، پودر سوخاری نارنجی و دیگر موارد که در بازار وجود دارد می توان طعم و مزه این غذا را تغییر داد.

همبرگر

همبرگر نوعی ساندویچ است که با نان گرد سرو می شود. همبرگر ها معمولا دارای یک تکه گوشت گریل شده که آن را در روغن سرخ کرده یا روی آتش می پزند همراه است.این غذا در کنار مخلفاتی مانند گوجه، کاهو، پنیر، فلفل، خیارشور و غیره سرو میشود. در واقع برگر به تکه گوشت گفته می شود که درون این ساندویچ قرار دارد. در مورد تاریخچه برگرها داستانها و روایت‌های متفاوتی وجود دارد و کسانی مانند مالک رویی، چارلی نگرین، فرانک و چارلز منچس، اسکار و بربیلی، فلچر دیویس ادعا می‌کنند که آنها مخترع همبرگر هستند. روایت های زیادی درباره این غذای خوشمزه وجود دارد که ما یکی را که دارای مستندات بیشتری است برای شما شرح می دهیم، در اوایل قرن نوزدهم گوشت گاو با پیاز، فلفل و ادویه های مختلف سرخ شده و مانند استیک بدون نان در رستوران‌های هامبورگ آلمان عرضه می‌شد . چند آلمانی که از خوش خوراک بودن مردم آمریکا مطلع بودند به آمریکا سفر کردند و در آنجا رستوران های خود را برپا کردند‌. و این غذا را دو برابر قیمت می فروختند کم کم علاقه مندان به این غذا افزایش پیدا کرد و در رستوران‌های دیگر آمریکا هم پخته شد. اما کارفرما های آمریکایی که این غذا را برای کارگران خود سفارش می‌دادند معترض و ناراضی بودند به این دلیل که خوردن آن برای کارگران آن هم بدون نان سخت و وقت گیر بوده است. در این زمان یک آشپز آمریکایی به نام فلچر دیویس (که دارای مستندات و مدارک بیشتری نسبت به دیگر مدعیان است.) گوشت گاو طعم دار شده را در میان دو تکه نان قرار داد و این چنین بود که همبرگر به شکل امروزی به وجود آمد.

همبرگر

انواع همبرگر

برگرها انواع متفاوتی دارند مانند برگر گوشت و قارچ، رویال برگر با سس قارچ، برگر مغزدار، چیکن برگر، برگر ترکی، برگر کیوی، چیز برگر و غیره و می توان گفت به دلیل تنوع بالایی که دارد برای هر سلیقه ای همبرگر مناسب وجود دارد.

ما تعدادی از همبرگرهای مشهور را در اینجا به شما معرفی میکنیم

چیز برگر

چیز برگر نوعی از همبرگر است که روی آن پنیر قرار دارد پنیر معمولا بعد از اینکه گوشت تقریباً کامل پخته شد به آن اضافه می‌شود و وقتی پنیر روی گوشت و مخلفات آب می شود طعم خوبی را به همبرگر می‌دهد و طرفداران زیادی دارد.

چیکن برگر

در چیکن برگر به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می‌شود .این برگر نیز به همان روش همبرگر گوشت قرمز پخته میشود، تنها تفاوتش در نوع گوشت آن است. این نوع برگر طرفداران خاص خود را دارد و برای کسانی که گوشت قرمز نمی خورند تهیه شده است.

همبرگر مغزدار

وسط تکه های گوشت این نوع از همبرگر با مواد متفاوتی مثل تخم مرغ یا پنیر و قارچ پر می‌شود و به همین علت است که به آن همبرگر مغزدار میگویند.

مقایسه مرغ سوخاری و برگر

تا به اینجا شما را مفصل با این دو غذا آشنا کردیم و حال میخواهیم به مقایسه این دو غذا یعنی همبرگر و مرغ سوخاری بپردازیم 

مقایسه مرغ سوخاری و برگر

کدام یک تنوع بیشتری دارند

همبرگر ها به دلیل تنوع زیادی که دارند می‌توانند با ذائقه های افراد بیشتری سازگاری داشته باشند و همان‌طور که گفته شد. مرغ های سوخاری با روکش های متفاوت نیز وجود دارد که به آن تنوع میبخشد اما به طور کلی در این آیتم باید گفت که برنده میدان همبرگر است و تنوع آن نسبت به مرغ‌های سوخاری بیشتر است.

کدام یک سالم ترند

مرغهای سوخاری اگر در روغن های خوب سرخ شوند و روغن آنها به خوبی گرفته شود غذای سالم محسوب می‌شوند. و می‌توان آن را جزو غذاهای سالم قرار داد. اما همبرگرها به علت کالری بالایی که دارند این بار بازنده میدان هستند و برای کسانی که اضافه وزن دارند غذای سنگین و چاق کننده محسوب می‌شوند. همچنین سوخاری ها یک وعده غذای کامل به حساب می آیند . و احساس سیری بیشتری می دهند.

تاریخچه

از نظر قدمت باید گفت که همبرگرها غذایی قدیمی تر هستند و برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ و سوخاری ها در سال ۱۸۳۰ معروف شدند. یکی از دلایل تنوع همبرگرها را می‌توان همین قدیمی بودن آن ها دانست که ممکن است با گذر زمان تنوع سوخاری های نوپا نیز بیشتر شود.

 قیمت

قیمت انواع همبرگر ها و سوخاری ها با هم متفاوت است. رستوران های مختلف قیمت های متفاوتی دارند. نمی توانیم قیمت های ثابتی را به شما بدهیم اما به طور کلی همبرگر قیمت کمتری نسبت به سوخاری ها دارد. اما شما می توانید سوخاری و مرغ کنتاکی های خوبی را با قیمت های مناسب تری در چاکوچ امتحان کنید.

کلام آخر

شما می توانید با انتخاب و گنجاندن مرغ سوخاری در وعده های غذایی خود تنوع غذایی را ایجاد کرده و از طعم فوق العاده این غذا لذت ببرید. 

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر