فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

مرغ سوخاری یا پیتزا، انتخاب شما کدام است؟

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه مرغ‌های سوخاری مخصوصا مرغ سوخاری کنتاکی با پیتزا بپردازیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم انتخاب خوبی برایخوردن بهترین غذا داشته باشید. زیرا انتخاب غذا یکی از دغدغه های اصلی در زندگی روزمره ما محسوب می شود. این انتخاب آن چنان مهم است که می توان طبق تحقیاتی که اخیرا صورت گرفته است گفت انتخاب غذا می تواند تا هفتاد درصد در خلق و خو و نوع رفتار افراد تاثیر بگذارد. ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید با انتخاب غذایی خوب، سالم و لذید هم از خوردن لذت ببرید و هم از سلامت و تناسب اندام خود مراقبت کنید.

مرغ سوخاری یا پیتزا مسئله این است

پیتزا و انواع آن

پیتزا یک تکه نان به شکل گرد یا دایره ای شکل است که با انواع مواد در طعم های مختلف پخته می شود، و در وعده های غذایی ناهار و شام سرو شده و طرفداران بسیار زیادی دارد. برش های مثلثی شکل زیبایش یکی از محبوبترین غذاها در بین جوانان و نوجوانان است که در هر گوشه ایران و جهان سرو می شود. این غذای جهانی انواع زیادی دارد مانند پیتزای مخلوط ،پیتزای مارینارا، پیتزای مارگیریتا، پیتزای شیکاگو، پیتزای نیویورکی، پیتزای سیلیسی، پیتزای یونانی، پیتزای کالفرنیا و و موارد دیگر که برترین آنها را به شما معرفی می کنیم

پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط یکی از پرطرفدار ترین نوع پیتزا ها در ایران است که از موادی مانند قارچ، سویس، کالباس، پیاز، فلفل دلمه ای، آویشن، پنیر پیتزا، ذرت،گوشت چرخ کرده و رب گوجه فرنگی تهیه میشود. و با سس های مختلف سرو می شود.

پیتزا نیویورکی

این پیتزا تفاوتش با دیگر پیتزاها در این است که اندازه نسبتاً بزرگی دارد و دارای چند لایه نازک است. به همین علت نازک بودن آن سبب انعطاف پذیر شدن آن شده است. موادی مثل روغن زیتون ،فلفل،  لیموترش، پنیر موزرلا، گوشت خرد شده و موارد دیگر در دستور پختآن جای دارد.

پیتزا نیویورکی

پیتزا مارگاریتا یا پیتزای گوجه فرنگی

یکی دیگر از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین پیتزا های جهان که با گوجه فرنگی تزیین می‌شود پیتزا مارگاریتا است. این پیتزا به دلیل داشتن گوجه فرنگی منبع اصلی آنتی اکسیدان در غذاهای روزمره افراد به شمار می رود.

پیتزا دیپ دیش

این پیتزا به پیتزای شیکاگو نیز معروف است که با قطر حدود ۸ سانتی متر پخته می‌شود. و این قطر زیاد و خمیر کلفت آن دلیل تمایز آن از پیتزاهای دیگر است. که اولین بار به شکل متفاوتی با شکل امروزی آن یعنی با آرد ذرت و روغن زیتون پخته شده که در گذر زمان تغییر کرده و به شکل امروزی خود درآمده است.

تاریخچه پیتزا

قرن ها پیش در گذشته های دور مردم به نان هایی با شکل های متفاوت مواد مختلفی مانند پنیر، گوجه، عسل سبزیجات و دیگر مواد را اضافه می‌کردند و آنها را سرو میکردنند. افسانه های زیادی راجب پخت اولین پیتزا به شکل امروزی آن وجود دارد اما یکی از معروفترین آنها چنین است که آشپزی ایتالیایی به نام رافائل اسپوستیو در سال ۱۸۸۹ که نانی گرد را را با گوجه، پنیر، ریحان شکل پرچم ایتالیا در آورد و از آن جایی که برای ملکه بسیار جذاب بود از آن حمایت کرد و این پیتزا برای اولین بار به شکل امروزی آن ثبت شد و بعد از آن این نوع پیتزا به نام ( پیتزای مارگاریتا) به یادبود ملکه مارگاریتا نام گذاری شد.

تاریخچه پیتزا

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از خوشمزه ترین غذاهای فست فودی در سراسر جهان است که مبداش آمریکا بوده است. مرغ های سوخاری ابتدا یعنی در اوایل پخت آن به صورت سریع و فست فودی قابل پخت نبود. اما با ساخت دستگاه های جدید و مدرن سرعت کار بالا رفته و سرعت تهیه مرغ های سوخاری نیز افزایش پیدا کرده است. مرغ سوخاری کنتاکی معروفترین مرغ سوخاری است که طرفداران بی شماری دارد و از آنجا که غذای جدیدی در ایران به شمار می آید. در حال گسترش در بین مصرف کنندگان ایرانی به شمار می رود. ما در مقالات متعدد موجود در همین سایت به معرفی کامل مرغ های سوخاری و تاریخچه آن ها پرداختیم،که شما می توانید با مراجعه به آنها اطلاعات کاملی راجعب مرغ‌های سوخاری به دست بیاورید.

مقایسه مرغ سوخاری یا پیتزا

از فست فود ها همیشه به عنوان غذاهای ناسالم یاد شده است. اما از آن جایی که اکثریت جامعه این روزها به آن علاقه پیدا کرده‌اند .آیا می‌شود از آن چشم‌پوشی کرد ؟ مسلماً خیر پس چاره این است که فست فود هایی را بخوریم که ضرر کمتری به بدن ما می زنند و سالم تر هستنند. از آنجایی که سوسیس و کالباس جزو مواد اولیه خیلی از پیتزاها است و قابل مقایسه با گوشت تازه نیست پس در این قسمت می توان گفت که مرغ‌های سوخاری به دلیل اینکه از مرغ های تازه تهیه می‌شوند سالم‌تر هستند. اما اگر پیتزاها را بدون سوسیس و کالباس بپزند و مواد اولیه مضری نداشته باشند میتوان مرغ سوخاری و پیتزا را در یک رده قرار داد.

مقایسه مرغ سوخاری یا پیتزا

کالری و اصول تغذیه مرغ سوخاری یا پیتزا

پیتزا ها در واحد وزن کالری بالایی دارند و از نظر اصول تغذیه اگر بخواهیم آنها را بررسی کنیم زمینه‌ ساز چاقی و اضافه وزن هستند. طبق اصول تغذیه افراد باید غذاهایی مصرف کنند که تراکم و کالری کمی داشته باشند. شما اگر حجم کمی از پیتزا را میل کنید دچار سیری می شوید چون کالری زیادی به بدن تان رسیده است. این نوع غذاها در این زمینه اصلا با غذاهای سالم قابل مقایسه نیست. مرغ های سوخاری نیز با اینکه کالری بالایی دارند اما در مقایسه با پیتزا در واحد وزن، کالری کمتری دارند و سالم تر محسوب می شوند.

چربی و کلسترول

معمولا برای پخت غذاها مجبورند که از روغن استفاده کنند و از آنجایی که روغن ها اشباع هستند و درصد چربی بالایی دارند برای بدن مضر هستند. پس ما باید غذاهایی را انتخاب کنیم که در پخت آن از روغن کمتری استفاده شده باشد. همانطور که میدانید مرغ های سوخاری باید در روغن فراوان سرخ شوند و نسبت به پیتزا در مراحل پخت آن روغن بیشتری وجود دارد که از این نظر پیتزا از آن قابل قبول تر است. اما راجب پنیر هایی که در پیتزا استفاده میشود باید گفت تا حدود زیادی سالم نیستند چون دارای مواد نگهدارنده هستند و می تواند مضر باشد.

تنوع و تناسب با سلیقه های مختلف

همانطور که گفته شد پیتزاها انواع بسیار متفاوتی دارند و در مقایسه با مرغ های سوخاری دارای تنوع بیشتری هستند. و حتی با ذائقه گیاه خواران نیز سازگار است و می‌توان گفت از نظر تنوع پیتزاها در مقام بالاتری از مرغ‌سوخاری ها قرار دارند.

قیمت مرغ سوخاری یا پیتزا

قیمت ها را به دلیل نوسان آنها نمی توانیم به طور دقیق بیان کنیم اما می‌توان گفت که تا حدود زیادی این دو نوع غذا قیمت‌های یکسانی دارند به این صورت که یک پرس غذای چهارنفره مرغ سوخاری با چهار عدد پیتزای معمولی قیمت های نزدیک به هم دارند اما همانطور که گفته شد پیتزا ها و سوخاری ها انواع گوناگون دارد و نسبت به نوع آن ها قیمت هایشان متفاوت است.

سخن پایانی

خیلی از افراد در هنگام انتخاب غذا بدون در نظر گرفتن سلامتی، مضرات و فواید غذا معیار هایی از این دست که کدام غذا خوشمزه تر است، کدام غذا برایشان دم دست تر است و یا طبق عادت هایشان غذا می خورند که باعث می شود به سلامتی و تناسب اندام خود آسیب وارد کنند. تیم چاکوچ با تهیه این مقالات سعی دارد به شما کمک کند تا از معیار های نادرست تان فاصله بگیرید و با مطالعه و هوشیاری انتخاب درست، اصولی، سالم و خوش طعم داشته باشید.

3/5 - (3 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر