فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

بهترین مرغ سوخاری کنتاکی در تبریز

مرغ سوخاری تبریز جزو غذاهای پرطرف‌دار در شهر تبریز بوده که بعضی از افراد فقط طرف‌دار مرغ سوخاری رستوران‌ها هستند چون بر این باورند که طعم مرغ سوخاری رستوران‌ها با طعم مرغ سوخاری خانگی خیلی فرق دارد شاید علت این باشد که در رستوران‌ها از چاشنی‌ها و سس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. قسمت خوشمزة همة غذاها را چاشنی‌های آن تشکیل می‌دهد چاشنی‌ها در طعم و مزة بهتر غذا بسیار تأثیرگذارهستند. یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین چاشنی‌ها سس‌ها و ادویه‌جات هستند. البته برند چاکوچ علاوه بر استفاده از سس‌های مخصوص از مرغ‌های ارگانیک و آشپزان ماهر نیز استفاده می‌کند که همه این‌ها در خوشمزه بودن مرغ سوخاری دخیل هست.

مرغ کنتاکی

مرغ سوخاری چاکوچ تبریز کجاست؟

چاکوچ از جمله برندهایی است که به ذائقه مصرف‌کنندگان بسیار اهمیت می‌دهد. برای همین چاکوچ پکیج‌های مختلفی دارد که می‌توانید بسته به ذائقه و سلیقه‌تان انتخاب و سفارش دهید. چاکوچ برند مشترک مسترچیکن و بابک بختیاری است که در سراسر ایران و جهان شعبه دارد و در حال گسترش روزافزون به دلیل کیفت، نوآوری و تنوع در محصول است.

مرغ سوخاری چاکوچ تبریز

اگر شما هم در شهر تبریز زندگی می‌کنید یا به این شهر مسافرت کردید حتماً یکبار مرغ سوخاری برند چاکوچ را امتحان کنید البته تبریز با کباب و کوفته‌های مخصوص خود معروف هست ولی مرغ سوخاری برند چاکوچ جایگاه خاص خود را دارد. پیشنهاد میکنیم این سوخاری خوشمزه و لذیذ را امتحان کنید تا طعم متفاوت این برند سوخاری با سایر رستوران‌ها را متوجه شوید. چاکوچ تبریز بهترین و باکیفیت‌ترین برند مرغ سوخاری در این استان است و خاطرات خوش شما از این سفر را بیشتر می‌کند.

تاریخچه شهر تبریز

شهر تبریز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی بوده که اکثریت ساکنان تبریز آذری هستند و به زبان ترکی آذربایجانی با لهجهی تبریزی سخن می‌گویند. این شهر در سال ۱۵۰۰ میلادی و در زمان پایتختی صفویان به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت جهان شناخته شد. در ادامه می خواهیم به بررسی نام این شهر بپردازیم، طبق منابع قدیمی وکتاب‌های تاریخی نام این شهر ریشه ای کهن در پارسی میانه دارد و به احتمال زیاد ارتباطی به گرما و فعالیت‌های گرمایی کوه سهند دارد. همانطور که از اسم شهر هم پیداست تبریز، یعنی چیزی که تب را دور می کند یا تب را پنهان می کند.

موقعیت تبریز و لقب های این شهر زیبا

اگر بخواهیم به بررسی لقب و عنوان‌های این شهر بپردازیم، تبریز به‌عنوان شهر اولین‌ها، شهر بدون گدا، شهر زیرگذرها و روگذرها، پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ است.
تبریز در غرب استان آذربایجان شرقی و در منتهی‌الیه مشرق و جنوب شرق جلگه تبریز قرار گرفته است و در حالت کلی می‌توان گفت بین کوه‌های عون بن علی، کوه‌های گوزنی و بابا باغی و رشته‌کوه سهند قرار دارد برای همین شهر کوهستانی تلقی می‌شود.

فرهنگ شهر تبریز

مردم تبریز در اکثر کتاب ها و سخنان افراد، به غیور بودن در دفاع از خاک و ناموس، جدی بودن، دلسوز بودن مشهور بوده‌اند. تبریز، همان شهری است که یازده ماه در مقابل قشون محمدعلی شاه قاجار در دوران استبداد ستم‌شاهی دوام آورد. مرم تبریز به ترکی آذری سخن می‌گویند. اکثر آن‌ها مسلمان بوده و مذهب انها شیعه هست.

مراسمات سنتی مردم تبریز

مردم تبریز اعیاد ملی (عید نوروز، شب چله، چهارشنبه‌سوری و سیزده‌بدر) و مراسم مذهبی (ایام سوگواری محرم و …) را همانند دیگر آذری‌زبانان برگزار می‌کنند تنها تفاوت اندکی در مراسم چهارشنبه‌سوری دارند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم: جشن چهارشنبه‌سوری در تبریز بیشتر جشن کودکان بوده است. کودکان برای این شب لباس نو می‌پوشیدند. به این کودکان «چهارشنبه‌بالاری» می‌گفتند. کودکان و جوانان صبح روز سه‌شنبه و قبل از طلوع آفتاب به کوچه‌ها رفته و هفت بار ازروی آب می‌پریدند و شعر مخصوصی می‌خواندند. در این شب از سوی خانواده داماد برای عروسشان که هنوز در خانه پدر بود و به خانه بخت نرفته بود هدایایی فرستاده می‌شد که «ارسال چهارشنبه لیق» نام داشت. این رسم را خانواده عروسی که به‌تازگی به خانه بخت رفته بود نیز به جا آورده می‌آوردند.

فیله پنیری چاکوچ

از مرغ کنتاکی تا غذاهای محلی شهر تبریز

مرغ کنتاکی در تبریز از غذاهای مدرن و غیر محلی است که البته در آب و هوای فوق العاده شهر تبریز پیشنهاد می شود حتما امتحان کنید. مرغ سوخاری چاکوچ شعبه تبریز که در سال 1399 افتتاح شد، مشتریان و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اکثر مردم ایران، تبریز را شهر شیرینی جات و غذاهای خوشمزه می دانند و حتما از تبریز سوغاتی‌های خوشمزه خریداری می‌کنند. وقتی حرف از غذاهای تبریزی می‌شود، احتمالاً بیشتر ما اول‌ازهمه یاد کوفته تبریزی می‌افتیم اما شاید با دیگر غذاهای این شهر چندان آشنا نباشید در ادامه به بررسی غذاهای محلی می‌پردازیم:
• کوکوی لوبیا سبز
این غذا اکثراً به‌عنوان پیش‌غذا یا پس غذا در مهمانی‌ها و معمولاً در مراسم خاص مثال افطار درست می‌شود.
• کوفته تبریزی
بدون شک معروف‌ترین غذای تبریز، کوفته‌های خوشمزه‌اش است که تفاوت آن با کوفته‌های سایر شهرها در اندازه و پرمغز بودن آن است. اگر به شهر تبریز سفر کردید توصیه می کنم به یک رستوران بروید و برای یکبار طعم کوفته‌های تبریز را امتحان کنید.

مکان‌های تاریخی

در شهر تبریز مکان‌های تاریخی زیادی وجود دارد، از مکان‌های گردشگری و تاریخی گرفته تا مراکز خرید و طبیعت بکر اذربایجان که گردشگران را به خود جذب می کند. مسجد کبود یکی از مکان‌های تاریخی تبریز می‌باشد که این بنا در زمان ابومظفر جهانشاه قراقویونلو ساخته شده است، روی کاشی‌های ایوان می‌توانید طرح‌های آبی پیچیده‌ای که مسجد کبود نامش را از آن گرفته است مشاهده کنید. درون مسجد انواع خطاطی‌های زیبا و هنرمندانه نیز وجود دارد.
ارگ علیشاه نیز یکی از مکان‌های تاریخی این شهر می‌باشد که بنای اصلی ارگ به قرن هشتم میلادی برمی‌گردد. در زمان جنگ میان ایران و روسیه این سازه در آن زمان نیمه‌کاره بود که تبدیل به دیواره نظامی کردند. مقبره الشعرا (قبرستان سرخاب) نیز یکی از مکان‌های تاریخی این شهر می‌باشد که مختص کسانی هست که عاشق ادبیات هستند در هشتصد سال گذشته بیش از ۴۰۰ فرد نامی و عمدتاً شاعر در این محل دفن شده‌اند که مشهورترین آن‌ها حکیم اسدی طوسی و سید محمدحسین شهریار است.

مرغ کنتاکی سوخاری چاکوچ

بنابراین
اگر به شهر تبریز سفرکرده‌اید یا ساکن این شهر هستید می‌خواهید یک وعده غذایی غیر خانگی امتحان کنید حتماً یکبار مرغ سوخاری چاکوچ را امتحان کنید و لذت سفر خود را دوچندان کنید. مرغ سوخاری چاکوچ در کوی ولیعصر، خیابان پروین اعتصامی، روبه‌روی کوچه جانفشان قرار دارد همچنین می‌توانید به‌صورت تلفنی نیز سفارش خود را ثبت کنید کافی است با این شماره 041133314499 در تماس باشید. چاکوچ برند مشترک مسترچیکن و بابک بختیاری است که در سراسر ایران و جهان شعبه دارد و در حال گسترش روزافزون به دلیل کیفت، نوآوری و تنوع در محصول است.

آدرس و شماره تلفن چاکوچ تبریز:
نشانی: ولیعصر، خیابان پروین اعتصامی، نرسیده به میدان تجارت جهانی
تلفن: 33314499

اینستاگرام: chukouch.tabriz@

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر