فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

انواع روش های پخت مرغ در سراسر دنیا 

روش های پخت مرغ در سراسر دنیا متفاوت است و از طرفی بسیاری از افرادی که در سراسر دنیا به خوردن انواع مرغ علاقه مند هستند بسیار دوست دارند تا بدانند که کدامیک از روش های طبخ مرغ برای آن ها با توجه به شرایطی که دارند بهتر است. همانطور که میدانید گوشت مرغ یکی از گوشت های حلالی است که در بیشتر کشورهای مسلمان سرو می شود، ولی این بدین معنا نیست که از این گوشت در کشورهای غیر مسلمان استفاده نمی شود. در این میان تنها موردی که خوردن این غذا را لذت بخش تر می کند، روش طبخ آن بوده که همین موضوع می تواند در سراسر دنیا به تعداد مشتریان بیافزاید. پرطرفدارترین روش طبخ مرغ، به شیوه مرغ سوخاری و مرغ کبابی بوده است، که سبب شده تا بسیاری از افراد از آن در وعده های غذایی خود استفاده نمایند. حال ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با انواع روش های طبخ مرغ و تاثیر آن بر روی سبک زندگی افراد آشنا کنیم. 

انواع روش های پخت مرغ در سراسر دنیا 

مرغ آبپز یکی از روش های پخت در دنیا

یکی از آسان ترین روش های طبخ هر نوع غذایی می تواند آبپز کردن آن باشد، که این موضوع به دلیل سالم بودن آن می تواند برای افرادی که به بیماری های زمینه ای دچار شده اند مناسب باشد. ولی تنها نکته ای که در خصوص این روش وجود دارد این است که به دلیل پخته شدن درون آب، مزه مرغ نمی تواند آنچنان خوشمزه و محبوب باشد. از این رو برای خوش طعم شدن این روش از انواع ادویه هایی که در هر کشور وجود دارد استفاده می شود. 

مرغ آبپز

مرغ پخته شده درون آون

برخی از افراد به جای اینکه مرغ آبپز بخورند سعی می کنند از مرغ پخته شده درون آون استفاده نمایند. در واقع این روش طبخ مرغ بسیار راحت بوده و نیاز به یک آون یا فر دارد، تا شما بتوانید به راحتی این مرغ را پخته و از خوردن ان لذت ببرید. برای اینکار تنها کافی است که شما قسمتی از مرغ را از شب قبل مزه دار کرده و برای مدت 45 دقیقه درون آون بگذارید تا مرغ شما مغز پخت شود. این روش یکی از روش هایی بوده که نسبت به مرغ پخته شده درون آب می تواند خوشمزه تر باشد ولی این روش طبخ برای کودکان و جوانانی که دوست دارند غذای خوشمزه بخورند، اصلا توصیه نمی شود. 

مرغ کبابی شده از روش های پخت مرغ در سراسر دنیا 

یکی از روش های طبخ بسیار پر طرفدار در سراسر دنیا روش کبابی کردن مرغ بوده است. از این رو اگر قصد دارید که غذای خوشمزه را امتحان کنید، بهتر است که مرغ را به صورت کبابی شده بخورید. این روش در مقایسه با روش هایی که در بالا آن ها را توضیح دادیم، روشی بسیار پرطرفدار بوده و بسیاری از افراد تمام بخش های مرغ را کباب کرده و آن را می خورند. ولی مهمترین نکته ای که بهتر است به آن توجه گردد این است که شما برای کباب کردن مرغ ها به ابزار و وسایلی نیاز دارید که در خانه وجود ندارد، از این رو بهتر است اگر می خواهید این روش را برای طبخ مرغ انتخاب کنید، یک باربیکیو زیبا را در کنج حیاط خانه خود ایجاد نمایید. 

مرغ سوخاری یکی دیگر از روش های پخت مرغ در سراسر دنیا 

شاید بتوان با قطعیت کامل گفت که یکی از بهترین روش ها برای طبخ مرغ در سراسر دنیا، مرغ سوخاری باشد. این روش به این دلیل پرطرفدار بوده که مرغ به صورت درسته و کامل به لایه ای از آرد سوخاری و تخم مرغ آغشته شده و سپس در روغن داغ می رود و در آن پخته شده و پوششی ترد و کرانچی می گیرد. شما می توانید برای اینکار مرغ را از شب قبل درون ترکیبی از آرد سوخاری، انواع ادویه و تخم مرغ بغلتانید و سپس در روغن داغ بیندازید تا مرغ سرخ شود. مرغ سوخاری در بسیاری از کشورهای خارجی به خصوص کره جنوبی و آمریکا پر طرفدار بوده و روزانه بسیاری از افراد این غذا را در وعده های ناهار و شام خود میل می کنند. 

مرغ سوخاری یکی دیگر از روش های پخت مرغ در سراسر دنیا 

کدام روش طبخ مرغ سالم تر بوده است؟

اگر به دنبال این هستید که یکی از آسان ترین و سالم ترین روش های طبخ را امتحان کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که مرغ اگر در آب یا در آون پخته شود، بسیار بهتر و سالم تر از سایر روش ها است. ولی این نکته تنها درباره افرادی صدق می کند که به بیماری های زمینه ای از جمله فشار خون و چربی دچار شده اند. از این رو توصیه ما این است که این افراد سالم ترین روش را برای طبخ مرغ انتخاب نمایند تا با خیالی آسوده غذا خورده و مشکلی برای آنها پیش نیاید. 

پرطرفدارترین روش پخت مرغ 

در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی پرطرفدارترین روش طبخ مرغ، مرغ کبابی و مرغ سوخاری است. چرا که زمانی که شما غذای کبابی می خورید به دلیل پخته شدن مرغ بر روی ذغال شما طعم جدید و خوبی را امتحان می کنید. مرغ سوخاری نیز در بسیاری از کشورهای خارجی بسیار پرطرفدار بوده و برند کی اف سی می تواند نمونه ای از یک برند معروف در مرغ سوخاری به شمار برود. مرغ سوخاری به دلیل ترد بودن و داشتن لایه کرسپی می تواند برای بسیاری از افراد به خصوص کودکانی که بد غذا هستند بسیار خوب باشد. از این رو اگر فرزند شما به هیچ عنوان گوشت دوست ندارد، بهتر است آن را به صورت سوخاری درآورده تا او بتواند به راحتی گوشت را بخورد. 

جمع بندی 

  • مرغ سوخاری بسیار پرطرفدار تر از سایر مرغ ها در دنیا است
  • مرغ سوخاری به دلیل ترد بودنش بسیار لذیذ است
  • مرغ سوخاری در ایران نیز به عنوان غذای محبوب معرفی می شود

بنابراین اگر می خواهید این غذای خوشمزه را امتحان کنید و یا نه برای هزارمین بار بخورید، بهتر است اینبار به جای جدیدی برای سرو این خوشمزه بروید. پیشنهاد ما مرغ سوخاری چاکوچ است که شما می توانید در این مجموعه با طعمی جدید از مرغ سوخاری مواجه شوید، بنابراین رفتن به چاکوچ را در برنامه آخر هفته خود قرار داده و مرغ سوخاری آن را امتحان کنید. 

3.2/5 - (6 امتیاز)
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر