فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

افتتاح مغازه فست فود

در این مقاله میخواهیم در مورد افتتاح مغازه فست فود توضیحی بدهیم؛در سال 1912 رستورانی به نام Automaton که بیشتر شبیه یک کافه تریا است در شهر نیویورک در ایالات متحده تاسیس شد. در این رستوران غذای از پیش آماده شده در یک کاسه شیشه ای داغ نگهداری می شد و مشتریان آن را با دستگاه پول نقد خریداری می کردند. شعبه های این فست فود در آمریکا به سرعت افزایش یافت و برای دو دهه بی رقیب ماند. پس از آن یک شرکت آمریکایی به نام White Kassel وارد بازار رقابتی فست فود شد. این شرکت همبرگر ارزان قیمت 5 سنت عرضه می کرد.
برادران مک دونالد، بنیانگذار گسترده ترین و اصلی ترین رستوران های فست فود، در سال 1940 وارد بازار فست فود شدند. آنها با یک دستگاه کباب پز ساده کار خود را شروع کردند و سپس به مرور کار خود را گسترش دادند. آنها متوجه شدند که همبرگر سود بیشتری نسبت به سایر غذاها دارد و منوی غذایی خود را به همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، نوشیدنی و کوکاکولا محدود کردند. این رستوران پر از مواد غذایی و مواد اولیه بود. بعد از مک دونالد، رستوران های زنجیره ای فست فود زیادی در آمریکا تاسیس شد که رستوران های بسیار محبوبی هستند.

چنگک برگر

مزایای راه اندازی فست فود

فست فود یک صنعت هیجان انگیز برای افرادی است که عاشق غذا خوردن و تبلیغات هستند. رستوران های فست فود این قدرت را دارند که بسیار سوددهی بالایی داشته و دارای فرآینده ساده ای باشند.
عامل اصلی موفقیت افتتاح مغازه فست فود: مهم ترین دلیل موفقیت یک فست فود رضایت مشتری است. احترام به مشتری و ارائه فست فود با کیفیت یکی از عوامل موفقیت فست فود شماست. خلاقیت یکی دیگر از عوامل موفقیت یک رستوران فست فود است. یک ایده خلاقانه و جذاب مشتریان شما را شگفت زده خواهد کرد.

مراحل تهیه فست فود

یک طرح تجاری ایجاد کنید.قبل از بودجه بندی و راه اندازی کسب و کار جدید خود، یک طرح تجاری ایجاد کنید که می توانید در فرآیند راه اندازی فست فود به آن رجوع کنید تا کسب و کار خود را در مراحل اولیه حفظ کنید. طرح کسب و کار شما می تواند به شما در پیش بینی درآمد و هزینه ها، پیش بینی فروش و استفاده از یک استراتژی پایه برای هدایت مشتریان کمک کند.
طرح کسب و کار شما باید شامل: هزینه های تخمینی، نقطه سر به سر و فروش مورد انتظار باشد. در حال حاضر به چه میزان سرمایه دسترسی دارید و چه مقدار برای تامین تمام هزینه ها نیاز دارید. هزینه های جاری را تخمین بزنید و یک جدول زمانی برای زمانی که می توانید انتظار سودآوری داشته باشید تعیین کنید.

 راه اندازی فست فود

انتخاب یک مکان فست فود

برای افتتاح فست فود موقعیت مکانی یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده موفقیت یا شکست هر فست فود است. فست فود باید در یک منطقه پر ازدحام باشد. مغازه های همکف برای فست فود بهتر هستند.
اخذ مجوزهای لازم جهت افتتاح فست فود
پس از انتخاب ملک برای دریافت مجوز افتتاح فست فود به انجمن اغذیه فروشی ها می روید. اتحادیه دو نوع مجوز صادر می کند: مجوز ساندویچ و مجوز فست فود. مجوز پیتزا فروشی یا فست فود فروشی زیر 24 متر مربع اعطا نمی شود.
اخذ مجوز فست فود پس از انتخاب ملک از اتحادیه اغذیه فروشی ها آغاز می شود. اتحادیه به موسسات مختلف به شما معرفی نامه می دهد و پس از دریافت معرفی نامه از آنها به شما مجوز می دهد. شما باید یک معرفی نامه از اداره بهداشت، تاسیسات و آتش نشانی دریافت کنید.

دو قانون برای گرفتن مجوز فست فود:

املاک معرفی شده به اتحادیه باید دارای مجوز کاربری تجاری بوده و حداقل 24 متر مربع باشد.
حضور کلیه پرسنل در دوره بهداشت عمومی و همراه داشتن کارت بهداشت الزامی است.
کار در یک شرکت فست فود
راز یک فست فود موفق معمولا یک تیم عالی پشت پیشخوان و در آشپزخانه است. سرآشپز احتمالاً مهمترین فرد در تیم شما است زیرا او تنها مسئول پخت و پز و طراحی منو نیست. همچنین بقیه کارکنان آشپزخانه را راهنمایی و راهنمایی می کند.
برای یک جلسه حضوری برنامه ریزی کنید. به دنبال نامزدهای دوستانه با مهارت های عالی در خدمات مشتری باشید تا چهره شرکت شما در طول مصاحبه باشند.
مواد آموزشی استاندارد را تهیه کنید. از یک کتابچه راهنمای ثابت برای آموزش کارکنان جدید خود در مورد سیاست ها و رویه های فست فود خود استفاده کنید.

 راه اندازی مغازه فست فود

خرید تجهیزات آشپزخانه و مواد اولیه

تجهیزات آشپزخانه هزینه قابل توجهی برای فست فودها در نظر گرفته می شود. با این حال، همیشه مجبور نیستید همه دستگاه های جدید را بخرید. اکثر ظروف آشپزخانه مانند میز، یخچال، قفسه فروشگاه، کابینت را می توان دست دوم خریداری کرد. اما میکسر، ماهیتابه، چاقو، تخته برش و سایر وسایل آشپزخانه باید نو خریداری شوند.

بازاریابی فست فود

استراتژی هایی را در نظر بگیرید تا در ابتدا مشتریان را جذب کنید و آنها را متقاعد کنید که دوباره برگردند و دوباره خرید کنند. دلیل اصلی انتخاب کانال های تبلیغاتی مختلف و اینکه چگونه انتظار دارید بازاریابی بر فروش تاثیر بگذارد را مشخص کنید. همچنین باید مقداری پول برای طراحی منو و طراحی لوگو خرج کنید.

روش های متنوعی وجود دارد که میتوانید برای بازاریابی فست فود از آن ها استفاده کنید:

تبلیغات رسانه های اجتماعی
کوپن های مشتری
برنامه های وفاداری مشتری
تبلیغات تلویزیونی
افتتاح بزرگ
مشارکت با وبلاگ نویسان یا روزنامه نگاران

برگر فروشی

مدارک مورد نیاز برای راه اندازی فست فود چیست؟

برای افتتاح مغازه فست فود به مجوز قانونی نیاز دارید. این مجوز به مدارک و شرایط خاصی نیاز دارد، اول از همه باید فرم درخواست را برای راه اندازی کسب و کار خود پر کنید.
مدارک و مدارک لازم جهت اخذ مجوز فست فود
کشور اسلامی تابعیت ایرانی
اصل و فتوکپی قرارداد اجاره ملک مورد نظر
در صورتی که شخص مالک مال غیر منقول باشد اصل و فتوکپی سند مالکیت مربوط به غیر منقول.
اسناد مالکیت باید توسط حوزه قضایی مورد اشاره شما تأیید شود.
اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت
اصل و کپی کارت ملی دو سری پشت و رو
برگه تلفن برای دریافت کد پستی
عکس های جدید 3*4 از پیش نوشته شده
ارائه کلیه سوابق اداری و تجاری محل اتحادیه
ارائه مدرک تحصیلی نهایی یا گواهی پایان دوره ابتدایی
ارائه گواهی عدم سوء سابقه
صدور گواهی عدم اعتیاد
افتتاح حساب
کلیه مدارک بررسی و مبالغ لازم جهت اخذ مجوز پرداخت خواهد شد.
پس از دریافت استعلام های بدون سابقه و اعتبار، فرم های مورد نیاز تکمیل و نتیجه اعلام خواهد شد.

راه اندازی مغازه فست فود

 

هزینه راه اندازی فست فود

هزینه افتتاح مغازه فست فود بسته به موقعیت جغرافیایی، مساحت ملک و حقوق کارمندان افزایش می یابد. هزینه تقریبی ایجاد یک فست فود می تواند 150 میلیون بخش هزینه داشته باشد. هزینه وسایل پخت و پز و مواد اولیه احتمالا چندین میلیون تومان خواهد بود. در زیر خلاصه ای از هزینه های اولیه افتتاح یک مرکز فست فود آورده شده است:

هزینه مکان:

مکان فیزیکی فست فود شما احتمالا یکی از بزرگترین هزینه های شما خواهد بود. خرید یک رستوران فست فود که از قبل برای سرو غذا مجهز است، اغلب مقرون به صرفه تر از ساخت یک فضای اختصاصی است. هزینه تسهیلات با توجه به منطقه ای که فست فود شما در آن قرار دارد و همچنین منطقه ای که در آن قرار دارد متفاوت است. به طور متوسط 40 تا 200 میلیون تقسیم برای رهن و 3 تا 10 میلیون تقسیم برای اجاره لازم است.

این عوامل کلیدی را هنگام انتخاب مکان فست فود خود در نظر بگیرید:

دید:

مکانی را انتخاب کنید که نمای خوبی از خیابان داشته باشد تا توجه مردم را به خود جلب کند.

دسترسی:

یک منطقه پرازدحام با سایر شغل ها را انتخاب کنید تا رستوران فست فود شما تا حد امکان در دسترس باشد.

هزینه های کار و تدارکات:

هزینه های نیروی کار در محله های مختلف را بررسی کنید تا سود خود را به حداکثر برسانید.

رقابت:

به دنبال منطقه ای باشید که در آن رقبای زیادی وجود نداشته باشد تا درصد بالایی از مشتریان وفاداررا جذب کنید.

هزینه تجهیزات آشپزخانه:

وقتی فضای شما آماده شد، باید تجهیزات فست فود لازم را خریداری کنید. تجهیزات آشپزی شما به تنهایی می تواند چندین میلیون دلار هزینه داشته باشد، بسته به اینکه آیا تجهیزات نو یا دست دوم خریداری می کنید. و اینکه چه فست فودی سرو می کنید به این هزینه بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه تجهیزات همبرگر و ساندویچ 60 میلیون بخش و برای همبرگر، ساندویچ، پیتزا و نان تست هزینه تجهیزات 150 میلیون بخش است.

هزینه دکوراسیون:

با توجه به سادگی دکور فست فود، به چیز زیادی نیاز ندارید. البته برای تهیه میز و صندلی و ایجاد تزیینات چشم نواز به حداقل 50 میلیون نیاز دارید.

هزینه مواد اولیه:

مواد اولیه معمولاً به صورت هفتگی خریداری می شود و هفته ای پنج تا ده میلیون هزینه دارد. این مقداربه میزان فروش شما وابسته است.

هزینه حقوق پرنسل:

آشپزخانه های فست فود حداقل به 5-6 کارمند در آشپزخانه نیاز دارند. دو نفر از آنها سرآشپز هستند. دستمزد آشپزها و دستیاران به تجربه آنها بستگی دارد. علاوه بر پرسنل آشپزخانه به دو پیشخدمت و یک صندوقدار جهت سفارش نیاز دارید. برای حقوق کارمندان باید 5 تا 10 میلیون تومان هزینه کنید.
نرم افزار مدیریت فروش یکی از حیاتی ترین و یکپارچه ترین ابزارها برای مدیریت موفق هر رستوران یا فست فود می باشد. یک سیستم نرم افزاری سفارشی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای فست فود شما سفارشی شده است. هزینه نرم افزار مدیریت و حسابداری فست فود بین 500 هزار تومان تا 6 میلیون تومان و هزینه صندوق بین 25 تا 40 میلیون تن است.

هزینه لباس پرسنل:

همه کارکنان فست فود باید تمیز، بهداشتی در محیط کارحاظر شوند. شما می توانید از بین انواع مختلف لباس مانند کت سرآشپز، پیراهن و تی شرت، پیش بند انتخاب کنید. در مراحل اولیه بهره برداری، داشتن یک لباس فرم ارزان قیمت که باعث صرفه جویی در هزینه اضافی می شود، ایده آل است. تی شرت گزینه خوبی برای لباس کارمندان است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت jersey مناسب ترین پیراهن را برای خود پیدا کنید.

 راه اندازی مغازه فست فود

نکته پایانی

اگر بدنبال افتتاح مغازه فست فود هستید؛ رستوران های خدمات سریع که قبلا به عنوان فست فود شناخته می شدند، یکی از سودآورترین مدل های رستوران هستند و به همین دلیل به محبوب ترین گزینه در بین کارآفرینان تبدیل شده اند. زیرا بازده سرمایه گذاری بالاست. در این مقاله سعی کردیم شما را با مراحل تاسیس فست فود آشنا کنیم. اگر قصد راه اندازی فست فود را دارید می توانید از مشاوران متخصص ما کمک بگیرید.

 

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر