فقط با یه کلیک ساده یه مرغ سوخاری خوشمزه میدیم دستتون...!

انواع سس های پیتزا و سوخاری

تعداد سس های مخصوص مرغ سوخاری و پیتزا بیشمارهستند؛و همانطور که میدانید سس ها جزو پرطرفدارترین چاشنی ها هستند. می توانید تمام غذاهای فست فود از جمله پیتزا و نان تست را با سس های مختلف میل کنید. سس ها تنوع بسیار بالایی دارند. انواع خاصی از سس ها در برخی مناطق محبوبیت بیشتری دارند. در این مطلب به طرز تهیه انواع سس پیتزا و آرد سوخاری می پردازیم. اگر شما هم نمی توانید غذای مورد علاقه خود را بدون تاپینگ های خوشمزه تصور کنید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید:

طرز تهیه انواع سس خوشمزه

سس های پیتزا و سوخاری همگی خوشمزه هستند و به طور کلی می توان گفت که تهیه سس های مختلف معمولاً بسیار ساده است و می توانید آن ها را به راحتی در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید.

سس هاس پیتزا و سوخاری

طرز تهیه سس دیپ چدار و مواد لازم برای تهیه آن

چدار دیپ یکی از پرطرفدارترین سس هاست که در کنار غذاهای مختلف مانند سیب زمینی، چیپس، ساندویچ، پیتزا و نان تست سرو می شود. دیپ ها در واقع سس نیستند. اما اغلب به عنوان سس شناخته می شوند. به عنوان مثال به سس چدار سس چدار یا سس پنیر نیز می گویند. این سس بسیار خوشمزه است و طعم پنیری آن در وعده های غذایی شما بسیار راضی کننده خواهد بود.
برای تهیه دیپ چدار ابتدا باید کره را روی اجاق بگذارید و آن را حرارت دهید تا آب شود. سپس آرد را به کره اضافه کنید. حالا مخلوط آرد و کره را مدام هم بزنید تا به تابه نچسبد و گویا به ته نچسبد. سپس باید شیر را به این مخلوط اضافه کنید. شیر را کم کم اضافه کنید و همزمان هم بزنید. در مرحله بعد باید ادویه ها را هم اضافه کنید. بنابراین نمک، فلفل، پودر پیاز و پودر سیر را روی مواد بریزید و مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. حالا باید اجازه دهید سس غلیظ شود. البته فراموش نکنید که در این زمان باید مدام هم بزنید. زیرا مخلوط شیر و آرد خیلی زود سفت می شود. وقتی سس غلیظ شد، نوبت به اضافه کردن پنیر چدار رنده شده و پنیر پارمزان می رسد. نباید فراموش کرد که سس را باید از روی اجاق برداشته و وقتی به غلظت دلخواه رسید پنیر را اضافه کنید. تهیه سس چدار شما بسیار آسان است. این سس را می توانید با نان تست، انواع ساندویچ و پیتزا میل کنید.

سس هاس پیتزا و سوخاری

طرز تهیه سس سیر و مواد لازم برای تهیه آن

سس سیر یکی دیگر از انواع سس های پیتزا و سوخاری است که می توانید در کنار غذاهای فست فود مخصوصا سرخ کردنی ها مصرف کنید. سس سیر یک انتخاب جذاب برای عاشقان سیر است. برخی از رستوران ها مانند همه شعبه های ضریم سوخاری سس سیر را با انواع غذای سرخ شده سرو می کنند. البته سس های دیگری نیز برای انتخاب بیشتر به غذا اضافه می شود.
برای تهیه سس سیر ابتدا باید سیر را له کنید. برای این کار سیر را بشویید و خرد کنید. سپس آنها را با مقدار مناسب نمک در غذاساز بریزید. پس از اینکه سیر کاملا له شد، یک لیوان چای روغن زیتون به آن اضافه می شود. پس از افزودن روغن، 1 قاشق چایخوری آبلیمو روی آن بریزید. حالا روغن زیتون، آبلیمو و سیر را خوب با هم مخلوط می کنیم. سپس در حالی که غذاساز روشن است، روغن زیتون باقیمانده را به آرامی اضافه کنید تا سس قوام مناسبی پیدا کند. تهیه سس سیر بسیار آسان است. این سس را می توانید تا 7 روز در یخچال نگهداری کنید. این غذا با انواع ساندویچ ها و همچنین غذاهایی مانند سس سیر، مرغ سوخاری و فیله سرو می شود. لازم به ذکر است که می توانید به جای روغن زیتون از روغن کانولا نیز استفاده کنید.

سس هاس پیتزا و سوخاری

 

طرز تهیه سس چیلی و مواد لازم برای تهیه آن

سس فلفل در کنار آرد سوخاری و پیتزا یکی از بهترین چاشنی ها محسوب می شود. این سس جذاب و خوشمزه را به راحتی می توانید در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. در زیر طرز تهیه این سس را مرحله به مرحله به شما آموزش داده ایم.
برای تهیه سس چیلی ابتدا شکر، فلفل چیلی، سیر خرد شده، سس سویا، نمک، سرکه و آب را در قابلمه ای گرم کنید. حالا همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید. اجازه دهید مخلوط به مدت 3 تا 5 دقیقه گرم شود و شکر در آن حل شود. سپس رب فلفل را اضافه کنید و بگذارید 2 دقیقه بجوشد. حالا آب و آرد را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که آرد نباید گلوله شود. پس از حل شدن آرد در آب، آن را به سس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. لازم به ذکر است که دما باید بسیار کم باشد. حالا سس را به مدت 5 دقیقه بجوشانید. وقتی شعله به غلظت مناسب رسید آن را خاموش کنید. سس فلفل آماده است.

اگر از طرفداران سس های تند هستید، سس چیلی انتخاب بسیار خوبی برای انواع غذاها از جمله مرغ سوخاری است.

تند و چیلی

تهیه پوره فلفل قرمز تند

برای تهیه پوره پاپریکا، پاپریکا را از غذاساز رد کنید تا پوره شود. اگر از فلفل قرمز خشک هم استفاده می کنید، آن ها را مدتی در آب خیس کنید تا نرم شوند و سپس به غذاساز اضافه کنید.

طرز تهیه سس آلفردو و مواد لازم برای تهیه آن

سس آلفردو یکی از دلچسب ترین سس های پیتزا و سوخاری محسوب می شود و در کنار غذاهایی مانند سیب زمینی، پاستا، ساندویچ و پیتزا سرو می شود.
برای تهیه سس آلفردو ابتدا کره را در تابه آب کنید. قبل از آن قارچ ها را خرد کرده و سپس به کره اضافه کنید. حالا خوب هم بزنید تا آب قارچ جذب شود. وقتی قارچ ها طلایی شدند، سیر رنده شده را اضافه کنید. لازم به ذکر است که سیر نباید کاملا سرخ شود. بو کافی است در مرحله بعد یک بسته خامه را به قارچ و کره اضافه کنید. سپس مواد را با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی به دست آید. در این مرحله شیر را اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید. در نهایت باید ادویه هایی مانند نمک و فلفل را به این مخلوط اضافه کنید. در حالی که سس به مدت ۲ تا ۳ دقیقه آماده است، پنیر پیتزا رنده شده و جعفری خرد شده را به سس اضافه کنید. البته افزودن جعفری اختیاری است. برای خوشمزه تر شدن طعم سس می توانید مقداری جوز هندی نیز اضافه کنید. وقتی پنیر کاملا در مواد حل شد سس آلفردو آماده است. سس آلفردو یا سس خامه قارچ را می توان با انواع غذاها مانند پیتزا و نان تست سرو کرد.

سس هاس پیتزا و سوخاری

طرز تهیه سس کچاپ و مواد لازم برای تهیه آن

سس کچاپ یکی از بهترین و معروف ترین سس است.این سس در کنار بیشتر غذاهای فست فودی سرو میشود.
برای تهیه سس کچاپ ابتدا باید شکر، نمک، فلفل، پودر خردل و زردچوبه را به رب گوجه فرنگی اضافه کنید. خمیر را کاملاً مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس نوبت به اضافه کردن مایعات یعنی سرکه سیب و نیم لیتر آب می رسد. در نهایت همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط کاملا یکدستی به دست آید. برای مخلوط کردن می توانید از همزن دستی استفاده کنید. اگر فکر می کنید سس خیلی غلیظ است، می توانید مقداری آب نیز اضافه کنید. سس کچاپ آماده است. شما می توانید سس کچاپ را در دستور پخت پیتزا سبزیجات و بسیاری از پیتزاها پیدا کنید. زیرا برخی افراد به جای سس مخصوص برای تهیه پیتزا از سس کچاپ استفاده می کنند.

گوجه فرنگی

نکته پایانی

بیشترسس های موجود در بازار یا حتی دست ساز های خانگی بیشتر بر پایه ی نمک و فلفل تشکیل شده اند و تماما در این مقاله طرز تهیه انواع سس ها را به شما گفته ایم و شما میتوانید از این روش ها استفاده کنید و سس های خانگی تهیه کنید و از آن ها در سرو غذاهای فست فوی و سوخاری استفاده کنید.

 

Rate this post
مطالب مرتبط
مرغ سوخاری محبوب تر از هر زمان میان جوانان
ران سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهایی است که در میان افراد جامعه به ویژه جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بیشتر

بهترین چاشنی های مرغ سوخاری کدام است؟
سس های چاکوچ

قسمت خوشمزه ی همه ی غذا ها رو چاشنی ها ی اون تشکیل میده. چاشنی ها در طعم و مزه بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی در سراسر دنیا چگونه تهیه می شود؟
مرغ سوخاری کنتاکی

من کسی را نمی شناسم که از خوردن مرغ سوخاری کنتاکی لذت نبرد. این بزرگترین نقطه مشترک میان تمام آدم بیشتر

مرغ سوخاری رستورانی یا خانگی کدامیک بهتر است؟

حتی اگر یکبار مزه مرغ سوخاری را امتحان کرده باشید به آن علاقه مند شده و دوست دارید دوباره آن بیشتر

بهترین مرغ سوخاری شرق تهران کجاست؟
تکه مرغ سوخاری و سس

سفارش مرغ سوخاری در محدوده سفارش مرغ سوخاری شرق تهران مرغ سوخاری شرق تهران جزو کلماتی است که این روزها بیشتر

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند سوخاری کشور
فیله پنیری مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری جزو دسته غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد شاید علت این باشد که هم افرادی که بیشتر

مرغ سوخاری کنتاکی غرب تهران + عکس و اطلاعات

سفارش مرغ سوخاری غرب تهران (تلفنی) حتی اگر برای یکبار طعم خوشمزه مرغ سوخاری غرب تهران زیر دندانهایتان مزه کرده بیشتر

مرغ سوخاری شمال تهران + آدرس و تلفن

مرغ سوخاری شمال تهران طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بیشتر نسبت به قبل پیدا کرده، از این جهت تصمیم گرفتیم بیشتر

لذیذترین مرغ سوخاری یزد + آدرس و شماره تماس
مرغ سوخاری یزد

مرغ سوخاری جزو غذاهای محبوب و خوشمزه در بین اکثر افراد هست، این غذا معمولاً همراه سیب‌زمینی سرخ شده و بیشتر

مرغ سوخاری اصفهان کجا بخوریم بهتره؟ + عکس
نقش جهان

در طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم از مرغ سوخاری اصفهان اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها در پی آن بیشتر